Springhengst voor merrie uit de Lottie/Zottie stam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

Springhengst voor merrie uit de Lottie/Zottie stam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-15 19:54

Hallo,

Volgend jaar willen we onze merrie uit de Zottie stam weer laten dekken. Merrie heeft een uitstekend papier, 4 prestatiemerries op rij. Ze heeft bij ons inmiddels 2 veulens gehad . Merrie heeft een goed karakter, maar kan wel drammerig zijn. Ze beschikt over goede bewegingen en goede springmanieren.

Wat wij belangrijk vinden bij een hengst:
- goed karakter, met name rijdbaarheid
- hengst moet de galop verbeteren en een snel voorbeen hebben op de sprong
- niet een te grof gebouwde hengst
- stokmaat niet verkleinen.

Zelf zaten we te denken aan een (jonge) hengst met Ramiro of Contender bloed. Er zijn veel bewezen nakomelingen uit de stam van de merrie met Ramiro/Contender bloed. Prijsklasse tot +/- €1000,-

stamboom van de merrie: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/205405

foto van de merrie: Afbeelding

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 11:26

Mooie merrie! Is Connect misschien wat? Connor x Contender. Heeft een goede galop en schijnt een goed karakter te hebben.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 14:03

Ik heb Connect even opgezocht. Zeer aansprekende hengst, mooie galoppade inderdaad. Die houden we zeker in ons achterhoofd. Bedankt!

Wat vinden jullie van Cohinoor vdl bij deze merrie?

amen

Re: Springhengst voor merrie uit de Lottie/Zottie stam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-15 12:20

Als je nog wat geld er bij doet, zou ik voor een bewezen hengst gaan zoals Corland .

Kwa afstamming past ie goed.

G ramiro z in aftsamming, via farn (merrie) en l ronald bloed ( corland ) 2 x dorette 18b1 in moeder en vader, lijnteelt op de holstein spring stam er in. 2 x Ramzes in corland.

En hij is bewezen hengst kwa fokkerij, en fokt gezond!

En uit 1e hand ervaring met fokken met corland, .

Ik weet ook nog wel een andere hengst, fokt goed, kwpn gefokt, ggk bij zangersheide en loopt op hoogste nivo. En weet nog een jonge hengst, waar de nafok schitterend van is. Springen goed en mooie types. Ggk zangersheide en nauw verwant aan de andere die ik noem, maar loopt nog niet op hoog nivo.

Via pb kan ik je meer info geven over deze 2 hengsten.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-15 15:55

Chellano Alpha Z twijfelen we aan inderdaad omdat hij gekloond is. Dan zouden we eerder voor Chelllsini Z gaan. Ik kan alleen weinig informatie vinden over zijn nafok en prestaties in de sport. Daarnaast hebben we ook nagedacht over Casual Chique Z(Castino x Contendro I)

We hebben nu 2 x met een andere hengst gefokt dan een kwpn'er. Eerste veulen was een Gaillard de La Pomme. Veulen met goed karakter en uitstekende galop, maar komt naar ons idee tekort in de bouw. Het 2e veulen was van de AES hengst Ferrari(thunder vd zuuthoeve x Damiro), welke is aangekocht door het SFN. Mooi aansprekend veulen, duidelijk beter gebouwd als het 1e veulen, lekker los in zijn lijf. Op dit moment gaat de voorkeur wel naar een kwpn hengst.

Grandslam staat ook op ons lijstje. Veel goede nakomelingen van gezien. Freeman lijkt ons ook wel een fijne hengst.

Corland is ons te duur en qua type niet onze smaak.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-15 19:37

Waarom Grand slam of Freeman? Omdat ze kampioen hk waren?

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 13:16

Zo een tijdje geleden. We zijn er nog niet helemaal uit. Connect vinden we wel erg aansprekend. Maar gezien we in het noorden wonen is het wel zo makkelijk om van een hengstenhouder hier in de buurt gebruik te maken.

I.v.m. mogelijke verkoop willen we wel een commerciele hengst gebruiken. Daarom staat cohinoor gezien zijn bloedvoering ook nog wel bij ons in gedachten. Misschien maar even kijkje nemen bij Vdl. Dekgeld max 1000