Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
vandaar dat ik ze niet zo goed meer apart durf zetten. Ookal ben ik daar al mee begonnen toen hij 3 weken oud was, in het begin (1ste 2maand) ging het allemaal goed, maar nu...
Ze is al altijd moeilijk geweest in de trailer, zeker als haar buur even weg was (vroeger op wedstrijd al de ene ging rijden en zij erop moest blijven) en ik wil niet dat ze dit ervaart als een slechte ervaring.
butengeweun schreef:Veulen halster met touwtje om. 2 sterke mannen aan de achterkant en 1 iemand die doorloopt aan de voorkant. Nog geen minuut werk.
Moet je wel niet twijfelen en doorgaan. Klep trailer dicht en rijden maar
Vickz schreef:Hoi,
Ik moet binnenkort mijn hengsten veulen gaan spenen. Hij krijgt dan een vriendinnetje (het veulen van mijn schoonvader) waar hij dan de ganse winter bij kan lopen. We hebben een wei voor de veulentjes aan de overkant van de straat, met een grote schuilstal. Maar het lijkt me beter om ze 1st weg te brengen (samen) naar een plekje hier verderop bij een kennis die ook zijn paarden aan huis heeft en beschikt over ruime uitloop boxen. Want ik ben een beetje bang dat mijn veulentje door de draad of erover zou gaan als hij zijn mama hoort. En dat is best gevaarlijk, hij kan zich bezeren of erger nog onder een auto belanden.
Is dit een goed idee? En hoelang moet ik ze dan weg brengen? 2weken, 1maand,...?
Sleeper schreef:butengeweun schreef:Veulen halster met touwtje om. 2 sterke mannen aan de achterkant en 1 iemand die doorloopt aan de voorkant. Nog geen minuut werk.
Moet je wel niet twijfelen en doorgaan. Klep trailer dicht en rijden maar
Of gewoon even wat tijd er in steken en het veulen vrijwillig de trailer op laten lopen. Heb je jarenlang plezier van.
Vickz schreef:Het is de bedoeling dat ze enkel deze winter samen lopen. Ik denk dat het zichzelf wel uitwijst. In de winter gaan ze niet vruchtbaar zijn. Beide veulens zijn nu 4 a 5 maand. Tegen de lente zien we dan wel. Ik wil de hengst liefst zo lang mogelijk hengst houden zodat hij mooi uitgroeid, maar hangt ervan af hoe hij zich gedraagt natuurlijk.