nieuwe aanwinst Fury

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

nieuwe aanwinst Fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:15

Hoi
Sinds ik verhuisd ben en een nieuwe vriend heb staat mijn new Forest Harley op een geweldige plaats met heerlijk grote weides.
Al van de eerste dag dat ik daar ging kijken viel mijn oog op een prachtig veulen.
Na wat kennis gemaakt te hebben met de stalbazen heb ik ook een aanbod gekregen voor dat veulen.
Gratis mits het 1 jaar op hun stal blijft staan.
Na overleg met mijn vriend en meer kennismaking met het veulen ka ik haar vanaf vandaag mijn veulen noemen. *\o/*

Klein paspoort
PaspoortNaam: Fury
Geslacht: merrie
Leeftijd: 5 maanden
Ras: kruising tinker
Verwachtte hoogte: 1m55

De naam Fury behoud ik, past wel bij haar.
Ze heeft een geweldig karakter en heb haar vandaag in de wei een poetsbeurt gegeven ze bleef gewoon rustig grazen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:19

Gefeliciteerd!

Maar waarom moet hij 1jaar daar op stal v
Blijven?
Kan je daarna het veulen wel verplaatsen? Of moet je daarna gewoon aankoop prijs betalen?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 15:24

Als ik haar ergens anders wil zetten voor dat jaar betaal ik wel een aankoopprijs. Maar in principe maakt het niet uit aangezien ik met Harley ook op die stal sta.
Het enige wat ik betaal is stalgeld.

De plannen zijn om haar nog 3 jaar op de wei te laten staan. Af en toe een poetsbeurt geven en wat mee wandelen over het erf. Vanaf dat ze anderhalf/twee jaar is korte wandelingen langs de baan. Hier komt zeer weinig verkeer langs en je kan rechtstreeks de bossen in.
Pas als ze 3 is begin ik echt met longeren en zadelmak maken. Echt rijden pas op 3,5/4 jaar

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:26

Dus je least haar ?

Want schijnbaar heb je geen 100 procent zeggen schap. Mits je betaald in de aankoop.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:27

ITP --> KS-ITP

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:28

Gefeliciteerd!

Ik hoop wel dat je deze afspraak zeer goed op papier hebt staan?

Art_Ificious

Re: nieuwe aanwinst Fury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:17

Is geen leasing.
Ik betaal alle kosten van DA, hoefsmid en maandelijks stalgeld.
Dit staat ook duidelijk op papier vermeld ;)

Ik heb wel 100% zeggenschap over dit veulen. Ik mag er namelijk ook alles mee doen wat ik wil en het paard komt ook volledig op mijn naam te staan.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:23

Gefeliciteerd met je mooie veulen :)

Ik zou haar kopen voor een symbolisch bedrag in plaats van gratis aannemen.
En een koopovereenkomst opstellen.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:37

ach welnee. Die mensen zijn zeer betrouwbaar er zijn nog pensionklanten die van hen een veulen gratis kregen en nu jaren later nog steeds dat paard hebben.
Ik heb zelfs een opbergkoffer gekregen die eerst van een pensionklant was die jaren geleden weggegaan is bij hen maar die koffer achtergelaten had. Dit omdat ik nog op zoek was naar een zadelkast maar mijn zak voer kon worden aangevreten door de muisjes.
Toen dacht de stalbazin aan die koffer en zodoende mag ik die dus houden. Heb ook een zadelhouder gekregen die nog vrij was. (zadel kan uiteraard niet in die koffer gelegd worden).

Toen ik gisteren naar huis ging kreeg ik ook 2 courgettes mee die ze net geoogst hadden.
Zijn echt toffe mensen. Komen zich niet moeien met je paard behalve als je te ver gaat zoals bijvoorbeeld te lang rijden op extreem warme dagen dat het paard echt te veel zweet. Welzijn van het paard vinden zij enorm belangrijk.
Ze hebben 2 vaste dierenartsen maar de hoefsmid mag je wel zelf kiezen.

Fury stond snachts samen met een jaarling pinto-kruising in 1 stal. Nu komt zij in de stal naast Harley te staan. Prima toch?

Harley en Fury staan in een wei samen met die jaarling pintokruising hengst en een moederpaard met een veulen aan de voet.
In eerste instantie wou ik voor de pinto-kruising gaan maar heb ontdekt dat die aan beide achtervoeten bokhoefjes heeft. Ook is die wat schuchtiger. Fury kwam ook van de eerste dag al meteen naar mij toe en volgt mij ook vaak.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:43

Het grappige is dat Fury nu al groter is dan de jaarling pinto-kruising (zie foto's) en ze zeggen dat die pinto ook rond de 1m50 zal worden. Die is nu 1 jaar en 3 maanden oud.
Ik heb Harley gekocht op 1 jaar en 5/6 maanden oud en in al die tijd is hij niet veel gegroeid. Dus of die pinto echt 1m50 wordt betwijfel ik wel hard. Al zijn zowel de pinto als Fury niet veel kleiner dan Harley nu is.

Sielka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:45

Wat fijn en wat een lieve staleigenaren!
Ik wens je nog veel succes toe met dit plaatje :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 16:48

thnx :)
ze is ook echt een plaatje :D

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:52

Leuke bont veulen !
Hier ook een Merrie tinker veulen van 5 maanden .
Lekker laten uitgroeien zou ik zeggen ,
Veel plezier ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:55

Citaat:
Na overleg met mijn vriend en meer kennismaking met het veulen ka ik haar vanaf vandaag mijn veulen noemen. *\o/*

Edit: sorry, ben nog niet wakker geloof ik -O- Lees nu dat je een nieuwe vriend hebt :j Proficiat!

Erg leuk veulen wel en fijn dat Harley een leuk leeftijdsgenootje eraan heeft nu :j

Dario1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:17

Wat een leuk ding, gefeliciteerd!
En inderdaad prachtige weides en omgeving, in welke plaats is dit?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:24

ja heb idd een nieuwe vriend. Leren kennen op de trouw van mijn beste vriendin enkele weken terug. Een die mij met respect behandeld en mijn hobbies respecteerd, mij er zelfs hard in steunt.

Harley heeft idd vandaag enkele keren meegerend met de tinker en pinto. Beide kleintjes tonen ook veel onderdanigheid naar harley. Als harley naar hen toe komt beginnen ze meteen met hun mond te "smakken".
Als hij met het jongste veulen wil spelen wordt hij wel verjaagd door de moeder omdat zij haar veulen beschermen wil. Al kan dat veulen ook lekker spelen soms :)

Dario1989: wegens persoonlijke veiligheidsredenen wil ik dat niet openbaar vermelden.

nog wat fotokes
Afbeelding

Afbeelding

Harley staat op de achtergrond achter de moeder met veulen. (dus rechtse bruine paard)
Afbeelding

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:32

Och meid, hartstikke leuk veulen, maar leg je nu niet gelijk weer aan van alles vast....
Je stast er net, je hebt net een nieuwe vriend...
Loop je niet te hard van stapel?

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het je van harte, maar ben bang dat je straks weer het deksel op je neus krijgt....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 17:42

nee hoor ik snap je wel.
Deze relatie die ik nu heb is veel sterker dan bij mijn ex. Ik heb geen verplichtingen of hij verbied mij niks.
Het is ook een wonder dat ik met hem over dit veulen kon praten en er zijn duidelijke afspraken gemaakt, met mijn ex kon ik dat namelijk niet.

Dit is ook een topstal en ik weet ook zeer zeker dat ik hier niet meer weg wil.
Welzijn van de dieren komt voorop. Volpension aan 170€/paard/maand.
Volpension = stal opstrooien/uitmesten, paarden voeren, paarden binnen/buiten zetten doet de stalbaas samen met zijn vrouw.
Enige wat je als klant dus zelf moet doen is je paard borstelen en ermee bezig zijn.
Wat ik ook enorm goed vind aan de regels van de stal: Niemand mag aan andermans paarden komen.
Voorbeeld: Er kwam dagelijks een meisje met Fury en de pinto bezig zijn maar nu mag dat dus alleen nog met de pinto want Fury is nu van mij.
Als je problemen hebt met een andere pensionklant bijvoorbeeld moet je dat altijd gaan melden en samen kijken we dan voor een oplossing.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:22

Ik was al bang dat jij het was TS, mag dit paardje alsjeblieft wel 3 worden voor het een bit in moet?

Ik hoop dat het goed gaat voor je, vind het een bijzondere constructie en de financiele last lijkt me erg groot zo.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:28

Sorry TS maar vind het een beetje dom om een 2e paard aan te 'kopen', zeker met de regeling.
Ongeacht hoelang/kort je mensen kent, er kan altijd iets gebeuren.

Hoe of wat van privésituatie weet ik niet, maar vind het een beetje dom : paard erbij, meteen een nieuwe relatie met iemand die je net kent en daar waarschijnlijk ook al bij woont.

Om dan niet te praten over je 'ervaring' met jonge paarden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 20:54

MayDayParade: no worries. Heb veel bijgeleerd van jullie tips en commentaar.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 20:55

Wat een leuk veulen!
Misschien een stomme vraag maar waarom zouden de staleigenaars haar eigenlijk zomaar weggeven, aan een nieuwe klant op stal?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 21:02

Najoveh schreef:
Wat een leuk veulen!
Misschien een stomme vraag maar waarom zouden de staleigenaars haar eigenlijk zomaar weggeven, aan een nieuwe klant op stal?

doen ze vaak ;)
hebben nog paarden staan die ze zo hebben weggegeven en die kerngezond zijn.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:04

Omdat ze der meer voor krijgen als ze een jaar daar op stalling staat xd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:05

Luna2006 schreef:
Omdat ze der meer voor krijgen als ze een jaar daar op stalling staat xd

Precies wat ik dacht, (2x) €170 x12 is natuurlijk best lekker voor een veulentje