hoe 'spoorloos' diepvries sperma traceren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

hoe 'spoorloos' diepvries sperma traceren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 11:26

beetje vage titel sorry maar ik wist even niet goed hoe te omschrijven:

Het is als volgt: Vrienden van mij hebben een geweldig leuke ruin, deze ruin is toen hij nog hengst was goedgekeurd geweest en er moet ook sperma van hem zijn ingevroren.
Echter de toenmalige eigenaresse (die hem ook heeft geruind) wil niet zeggen waar dit sperma is opgeslagen.
Helaas is ook zij niet meer te bereiken maar toch blijft het kriebelen om dit sperma terug te vinden en ook bij 2 merries daadwerkelijk nog te gebruiken in de hoop om alsnog van dit geweldige dier een nakomeling te krijgen.

Als hengst stond hij omgeving abcoude.

Nu weet ik dat bokt stikt van de mensen die meer weten van KI etc dan ik dus kunnen jullie me wellicht helpen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 11:35

Dat sperma is van degene die het ingevroren heeft, niet van jou of je vrienden tenzij dat afgesproken is bij verkoop en extra betaalt is. Invriezen is niet goedkoop.

Als je het wilt gebruiken zul je dus aan de vorige eigenaresse moeten vragen of ze het wil verkopen

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 11:40

vorige eigenaresse heeft zover ik weet bij verkoop van het paard toestemming gegeven het sperma te gebruiken Maar geen locatie doorgegeven waar dit is opgeslagen, vandaar de zoektocht.

Anoniem

Re: hoe 'spoorloos' diepvries sperma traceren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:26

Lijkt me stug als ik eerlijk ben, dan had ze wel gezegd waar het opgeslagen was of ze wilde het nu wel vertellen.
Voor sperma opslag betaal je ook een jaarlijks bedrag, als jullie dat niet betalen (denk het niet dan wist je wel waar het was) en de vorige eigenaresse wel dan is het diefstal als je het sperma zomaar ophaalt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:31

inkepink schreef:
vorige eigenaresse heeft zover ik weet bij verkoop van het paard toestemming gegeven het sperma te gebruiken Maar geen locatie doorgegeven waar dit is opgeslagen, vandaar de zoektocht.

Dat kan alleen als dat
1: duidelijk in het koopcontract staat en
2: de verkoper dat door heeft gegeven aan het KI station/bureau dat er een nieuwe eigenaar van het sperma is en
3: daar zou de nieuwe eigenaar een schrijven (incl rekening) van moeten krijgen.

Is dat niet het geval, dan is de oude eigenaar nog steeds eigenaar van het sperma.
Als deze niet meer heeft betaald voor opslag, dan wordt het sperma vernietigd.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:37

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 12:39

Staat ook daadwerkelijk op papier dat de nieuwe eigenaren het sperma mogen gebruiken?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-15 18:11

allemaal bedankt voor het meedenken.
Ik heb dit topic geopend voor een vriendin die niet op bokt zit en om eerlijk te zijn weet ik de ins and outs van het hele verkoop en sperma ook niet. Ik heb alleen aangeboden hier op bokt eens wat navraag te doen :)