Iemand ervaring met deze hengsten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

musriane

Iemand ervaring met deze hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 10:45

Hoi Allemaal,

In 2016 wil ik mijn merrie voor het eerst gaan dekken. Mijn merrie is een Laroche x Linards. Ze is bruin.
Ik heb fokadvies bij het KWPN aangevraagd en daar kwamen twee hengsten uit die het beste bij haar zouden passen, First Verdi en Entertainer.

Nu wil ik me in beide hengsten gaan verdiepen. Echter ben ik wel bang om een vos te fokken. Is dat zo is het niet heel erg maar liever niet.

Heeft iemand ervaring met (nakomelingen) van deze hengsten?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Iemand ervaring met deze hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 11:48

Neem je Verdi zelf, geen vosfactor

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 11:56

Heeft First verdi wel een vosfactor?

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 12:04

Verdi geeft volgens het KWPN niet echt dressuurtalent door, ik hoop juist een wat veelzijdiger paard te fokken.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:07

Verdi heeft tot nu toe nog geen zonen gegeven die beter zijn dan hij zelf is. Lijkt me dus verstandig om Verdi dan zelf te nemen :D
Wil je een veelzijdiger paard fokken, kijk dan dan Contender-bloed.

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 12:38

Contender heb ik niet zoveel verstand van, weet je aantal hengsten waar je goede ervaringen mee hebt?

Mijn merrie heeft een vrij sterke bovenlijn, te weinig kont, en haar gangen mogen alle drie net wat ruimer.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 12:51

Contender is een zeer invloedrijke Duits gefokte hengst, internet staat vol met info over hem en zijn nafok.
Ik ben benieuwd wat jouw merrie in jouw ogen mee zou kunnen geven aan het veulen? Hoe fokt de moederlijn, wat voor bloed is daar in gebruikt en hoe heeft dat uitgepakt?
Voorts word ik altijd nogal melig van de fokadviezen van het KWPN. Slaan de plank vaak nogal mis, helaas. Wij hebben zat ervaringen met hengsten waar we blij van werden in de fokkerij, maar daar heb jij weinig aan, vrees ik, de hengst moet namelijk bij jouw merrie passen.

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 12:59

Mijn merrie heeft zeer goede instellingen, Is heel nuchter, schrikt nooit! maar genoeg bloed. Springt goed en voorzichtig, raakt zelden een balk. Ze heeft mooie hals, en mooi slank gebouwd, bovenlijn in sterk. Alleen de achterhand raakt moeilijk gespierd.
Haar moederlijn weet ik niet heel veel van, is ook moeilijk te vinden, behalve dat die voornamelijk uit dressuurpaarden bestaat.

Amandaa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 17:36

Ik hoop dat je snel een mooie hengst vindt, belangrijkste is denk ik dat de hengst bij jouw merrie past.
Ik heb verder helaas geen connecties

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 19:40

Dat is nou juist het moeilijkst:) Hengsten genoeg die ik leuk vind maar moet idd wel passen bij mijn merrie, dus als iemand iets weer, roep maar :)

musriane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-15 20:08