Deze week heb ik een pony gekocht (ongeveer C-maatje nu) 2,5 jaar oud. In niet al te beste conditie.

Nu dacht ik eens dat paspoort goed door te lezen, en eens meer info te zoeken over waar ze vandaan komt. Al gauw kwam ik terecht bij fokker: Bouwman uit Pannerden.
Met een beetje speuren op internet kwam ik tot verhalen over een bloed-tapperij.
Via bloedtapperij kwam ik weer bij een forum over Ponyland, maar daar is al lange tijd niet in gereageerd.
Wie kan mij vertellen of Ponyland hetzelfde is als Bouwman uit Pannerden?
Of wie heeft er wellicht meer info over het adres Bouwman uit Pannerden, heeft daar misschien wel een pony vandaan etc. ?
Helaas zijn ouders beide onbekend, bij moeder staan 3 nummers ingevuld, vervolgd door puntjes. Met tevens de bekende regel: Onbekend.
Nu zou het natuurlijk super leuk zijn haar ouders te achterhalen, of in elk geval een ras te weten. Al is de kans groot dat dat niet lukt, en dat het gewoon een lekker mengelmoesje is. Ook prima. Als ze maar gezond en wel is (of in elk geval wordt).
En worden niet drachtige pony's (of veulens, jaarlingen/tweejarige) ook gebruikt voor bloedtapperij? En maakt dat dus dat de kans bestaat dat zij ook 'gebruikt' is daarvoor?
En dan mijn laatste vraag (ofnouja, eigenlijk heb ik ontelbaar veel vragen nu) maar hoe groot is de kans dat een 2,5 jarige daar drachtig vandaan komt? Ze heeft een aantal weken ergens anders gestaan (waar ik haar vandaan heb), en ik weet niet hoeveel eigenaren ze hiervoor precies heeft gehad. Maar het is een pony waarvan je ribben kunt tellen, en behoorlijk is ingevallen. Maar toch ook een aardig buikje heeft. Ontwormingskuur gisteren gelijk gehad, maar geen wormen ontdekt nog tot zo ver. Kan natuurlijk meerdere kanten op, en als ze eenmaal niet meer mensen-schuw is zal ik het zeker laten uitsluiten door een veearts, maar dat kan voorlopig echt nog niet.
Hoor graag van iemand!!