thuiskeuring kwpn ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

thuiskeuring kwpn ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:48

Hallo bokkers

Zelf ben ik in het bezit van een 4 jarige charmeur x houston merrie. Graag zou ik haar voor de keuring willen hebben. Alleen zag ik dat een thuis keuring ook mogelijk is. Nou zit ik hier dus sterk aan te denken. Ik weet dat ze geen ster kunnen worden op de thuiskeuring maar zo kan ik er wel achter komen of ze haar kwa bouw goed genoeg vinden om ster te worden dan zou ze dus nog wel naar de keuring kunnen voor het sterpredicaat. Zou ze dit niet kunnen hoef ik er niet meer mee naar de keuring dan zou ik mijn lidmaatschap voor volgend jaar op kunnen zeggen omdat ik voorlopig toch geen veulen meer ga fokken. Wat vind bokt hier van? Zouden jullie gewoon volgend jaar met haar naar de keuring gaan? Of toch gewoon voor een thuiskeuring gaan ?

Helabitha

Re: thuiskeuring kwpn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 09:31

Ik zou een thuiskeuring doen, dan kun je al je vragen stellen en een plan maken wat je verder wil in het voorjaar/zomer. Ze zijn er nog in september, (iig in noord Holland) en dan ben je met weinig moeite aardig wat wijzer.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 10:53

5 oktober thuiskeuring in Friesland volgens de kwpn agenda. Mss dat dat dan een optie voor je is, dan weet je waar je aan toe bent en of je nog lid wilt blijven om haar volgend jaar op de gewone stamboekkeuring aan te bieden. Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om er een sportpredikaat bij te rijden als ze op exterieur genoeg punten scoort voor ster bij de thuiskeuring.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-15 18:22

Oké 5 oktober is wel een idee ik woon namelijk in Friesland, ik zit alleen een beetje met haar stokmaat ze is gemeten op 161 niet groot dus had gehoopt dat ze dan kan compenseren met het bewegen, alleen dit hoeft niet op een thuiskeuring

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:17

Dat bewegen kan ze als of doen als je komend jaar naar de keuring gaat toch? Ik zou gewoon alles vragen en kijken of ze verder correct is en dan kun je vast een goed besluit nemen.

Als je Googled op kwpn en thuiskeuring zit bij je zoekresultaten een pdf met goede informatie over hoe het gaat bij een thuiskeuring. (Ik zit nu op de pad en dan krijg ik die linkjes nooit goed gekopieerd, anders had ik de link hierbij gezet).

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-15 21:34

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 09:04

Super bedankt ziolette ik ga dit eerst eens rustig doorlezen,