Markt voor 2-jarige pony's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WM_

Markt voor 2-jarige pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 17:33

Hallo allemaal :)

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een grote pony waar ik lekker mee kan gaan trainen en rijden. Gezien ik veel voor een stal heb gereden waar pony's na het inrijden werden verkocht, wil ik nu een pony voor mezelf waarmee ik zelf kan beslissen wat we doen etc. Ik heb nu inmiddels ook de financiële zekerheid en connecties om dat voor 1 pony met voldoende verantwoordelijkheid te realiseren.

Nu heb ik een fantastische kans gezien, maar is er éen maar'...
Ik kan de pony overnemen met zijn huidige weidemaatje. Een 2,5 jarige hengst. Top pony, kan goed bewegen en nette afstamming.
Alleen heb ik de ruimte in de winter niet om die andere erbij te houden. Hoewel ik het een top projectje zou vinden voor erbij, ik heb de tijd en de ruimte niet om ze beide te stallen deze winter.
Dus zou ik het liefst de andere hengst als hengst (of laten castreren en als ruin) doorverkopen.

Waarom die hengst er persee bij wordt verkocht; ligt een beetje ingewikkeld maar voor ook gemak voor de verkoper. Ik heb daar zelf zo weer andere voordelen bij, lang verhaal.

Iemand enig idee of er (veel) animo is om een 2,5 jarige hengst (of ruin) te kopen?
Gezien ik er haast alleen ervaring mee heb dat ze al 3 jaar en ingereden waren tegen de tijd van verkoop..
En mochten jullie idee hebben of er animo voor is; wat voor prijs zijn mensen bereid ervoor neer te leggen? Ik kan het niet lijden om er verlies op te draaien, maar winst is ook nergens voor nodig, ben immers geen handelaar o.i.d. en kan er ook veel te slecht voor onderhandelen:P
Jullie zouden me enorm helpen! _/-\o_

Groetjes *D

_Charlot

Re: Markt voor 2-jarige pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:40

Hoi!
Fijn dat je eindelijk alles hebt voor een eigen pony!

Er is zeker wel markt voor 2,5 jarige pony's.
Wel ligt dit aan de afstamming etc.
Als je ervoor zorgt dat hij er gewoon top bij staat, netjes bekapt, manen netjes (gevlochten op foto) en ervoor zorgt dat hij in de omgang gewoon braag is...
Verkoop je de pony wel.

Prijs, moeilijk..
Dan zie ik graag een foto en afstamming :D

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-15 17:48

Probleem is dat ik op dit moment nog in dubio zit (vandaar natuurlijk ook mijn vragen haha), en de pony die ik dus mogelijk moet verkopen nog bij zijn huidige eigenaar is. Daarom even geen foto en afstamming al snap ik dat dit natuurlijk gewenst is.
Wel kan ik vertellen: New Forest, D pony, valt netjes groot in de maat, Goede beweging. Afstamming is bekende ggk hengst x merrie die tevens uit bekende ggk hengst komt, fokmerrie zelf niet heel bekend. Zit gewoon netjes papier etc bij. Goede pony bouw, alleen niet echt luxe maar dat is maar wat je liever ziet.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-15 17:57

2,5 en ruin is voor veel mensen interessant die pony zelf willen opleiden. Veelal te jong om al mee gerommeld te zijn, meestal wel goed sociaal met andere paarden en genoeg in handen geweest om meelopen, voetjes geven, etc. goed te kunnen. Basisopvoeding is er en dus een mooie basis, maar het hele naar je hand zetten etc. kan je zelf doen. Het is ook een aantrekkelijke leeftijd voor mensen die graag wat later inrijden, want je kan er al flink wat voorbereidend werk mee doen en redelijk inschatten of de maat bij je gaat passen.

Prijs ligt in het najaar altijd lager ivm hooikosten voor de winter en de markt ligt nog steeds aardig op zijn gat. Denk dat je ergens rondt de 900-1200 uitkomt (incl. castratie). Of dat uit kan hangt van je aankoopprijs af.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 21:40

als je weet wat voor afstamming het hengstje heeft en nog wat meer info kan vertellen met foto is vanaf deze kant misschien wel interesse..