Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
muzzy17 schreef:Hier op stal Is er een fjord hij Is al flink op leeftijd en heeft ook artrose er word niet meer opgereden, omdat het simpelweg niet veilig Is. hij kan in iedere gang zo op zijn plaat gaan. Nu wandelen ze veel en dat gaat goed zolang hij maar niemand hoef te dragen en geen scherpe bochten hoef te maken dan staat hij gewoon gekruist.
snowdon schreef:artrose en atactie zijn wel twee totaal verschillende dingen, muzzy17
snowdon schreef:Hier ook een tinker met dergelijke symptomen. Ik durf al een poosje niet meer te rijden sinds hij na een stapritje inéénzakte toen we thuis kwamen. In die periode aanvolgend hem ook af en toe 'in slaap' zien vallen en dan zakte hij achterover weg. Laatste maanden gaat dat wel goed, hij loopt ook 99% zuiver. Maar ik durf niet zo goed meer, dus hij staat nu op volledige rust. Vervroegd pensioen met zijn 16 jaar. Balans op de trailer was nooit perfect, maar is nu helemaal waardeloos overigens... bleek toen we hem meenamen naar de zwemplas in de buurt.
Vorige winter liep hij ook spontaan diagonaal kreupel, dierenarts kon niets vinden. Reageerde niet op metacam. Afspraak gemaakt om röntgenfoto's te maken, liep ie dag vantevoren ineens weer goed. Toch de foto's gemaakt en was niets op te zien. Nog geen puntje of streepje afwijkend, geen artrose ook, niets. Alleen SI-gewricht konden ze niet op de foto zetten en hier zit nog altijd mijn twijfel of daar alles wel OK is. Osteo kon overigens ook niets voor ons doen.
In overleg geweest met een andere dierenarts en er is wel een kans dat er een zenuw knel zit (zat?) in de rug, maar die vinden is nogal een opgave en grote kans dat we er niets aan kunnen veranderen.
De keren dat hij niet zo zuiver loopt, lijkt het dus ook erg op ataxie. Ik hou het daar dan ook maar bij. We zijn redelijk uitgedokterd met al die teleurstellingen qua resultaten.
stalnijmegen schreef:Zie dat je uit de buurt komt.
Welke da zijn erbij geweest?
Ik raad je aan naar dirk in kevelear te gaan.
Voor dit soort dingen vind ik hem de beste da uit de buurt, (met trailer 40min rijden)
En bij komstigheid, niet zo duur als bv lienden