14 dingen die iedere shetlander minipaard eigenaar herkent!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hoeveel shetlanders/ mini paardjes heb jij?

1 shet/mini
42 (42%)
2 shet/mini
36 (36%)
3 of meer shetten of mini's
14 (14%)
10 of meer shetten of mini's
8 (8%)

Totaal aantal stemmen: 100

Amigo_stan

14 dingen die iedere shetlander minipaard eigenaar herkent!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 14:05

Omdat je heel vaak voorbij ziet komen: 20 dingen die een paardenmeisje herkent etc etc.
Dacht ik 14 dingen die een shetlander of mini paard eigenaar herkent!

1. De opmerking: Wat moet je toch met zoon beest? Je kan er toch helemaal niks mee. Waarop je antwoord: je kan er genoeg mee! mennen, wandelen, vrijheidsdressuur.
2. Je kunt er niet op rijden. Nee dus? Met een fiets kun je ook niet op de snelweg?
3. Het zijn grasmaaiers.
4. Ze zijn dik en lelijk.
5. "een shetlander is niet duur" Nou eigenlijk moeten ze ook gewoon ontwormt, geënt en naar de hoefsmid. En de stalling is ook niet gratis..
6. Je hebt er weinig werk aan, en als je hem een jaar laat staan, dan staat ie er nog :') ja, als jij je "totilas" laat staan een jaar lang leeft ie ook gewoon nog.
7. Hij hoeft zeker niet iedere 8 weken naar de smid. Nee als hij ijzers heeft hoeft dat zeker niet! :?
8. Ze breken altijd uit de wei. (nou die van mij is de kleinste van de kudde, en is nog niet ontsnapt)
9. Een shetlander heeft niet zo veel aandacht nodig als een paard. >;) Kan aan mij liggen, maar is ook een paard?
10. Pas op hoor! mijn paard eet jou shetlander op! Waarbij vervolgens de shet het paard achterna zit.
11. Kan hij niet gewoon in je achtertuin?
12. Shetlanders zijn kinderpony's _O-
13. -shet raakt kreupel/gewond/ziek- Waarom bel je meteen de dierenarts, zou je niet een paar dagen wachten? Nou, waarom niet? dat doe jij toch ook bij je paard als ie ziek word.
14. Je gaat er toch helemaal niks mee doen, net zoals de andere shetten die hier staan. Pak er daar gewoon een van. Ja een hoop paarden die hier staan, word ook niks mee gedaan zal ik er daar een van pakken?

En vul dan ook gewoon even leuk de poll in, hoeveel shetten of mini paardjes heb jij? Ik heb 1 mini paardje :)

Zijn er mensen die dit aan kunnen vullen *\o/*

Eliana

Re: 14 dingen die iedere shetlander minipaard eigenaar herkent!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 14:08

Als ik met mijn shet wandelt : " wat een grote hond zeg "
Of:" moet je daar niet op zitten?"

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 14:09

Eliana schreef:
Als ik met mijn shet wandelt : " wat een grote hond zeg "
Of:" moet je daar niet op zitten?"

Ohh die ben ik vergeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:46

Ik heb superleuke kinderpony's aan mijn shetten
En ze hoeven minder bekapt dan mijn paarden, 1 a 2 keer per jaar. Andere keren kijkt de hoefsmid wel maar is het meestal gewoon niet nodig. Mss omdat ze veel gereden worden en erg correct zijn maar het is een feit.
Wormspuit, hoeven ze maar de helft van een paard een hele.
Dus niet met je eens ;)
Ze eten echt minder kuil en biks dan een paard

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:57

herken dit zo erg met m'n minipaardje.
al die zeikende mensen die menen dat je dr niks mee kunt |o
staan ze maar stom verbaast te kijken dat ik er net zo mee om ga als een groot paard en train behalve het rijden dan.
best frustrerend dat mensen altijd zo neerbuigend doen..

ik hoop dat mensen inzien dat je ook met die kleintjes genoeg kan want het zijn alles behalve alleen grasmaaiers! :Y)

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:57

ik heb 2 mini's, staan nu wel te koop helaas...
mijn oom wil onze 'grasmaaiers' vaak wel even lenen :')

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:21

Als ik aan het rijden ben met mijn span shetten hoor je alleen maar wat schattig, nooit wat stoer.
En voor een fatsoenlijke kar en tuig ben je net zoveel kwijt als voor een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 18:53

marga1 schreef:
Als ik aan het rijden ben met mijn span shetten hoor je alleen maar wat schattig, nooit wat stoer.
En voor een fatsoenlijke kar en tuig ben je net zoveel kwijt als voor een paard.

haha herkenbaar! zelfs al twee keer gehad dat mensen een foto van ons wilde maken :') dat is dan weer een beetje teveel van het goede _O-

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:15

Haha heel herkenbaar. Veel mensen vinden het inderdaad geen echte paarden en behandelen ze ook niet zo. Wat resulteert in slecht opgevoede dieren of juist slecht verzorgd want ja, de dierenarts is duurder dan de aanschaf. Om maar wat te noemen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:16

Dit herken ik als Welsh a eigenaar ook heel goed :))

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-15 07:23

Jelleee schreef:
Haha heel herkenbaar. Veel mensen vinden het inderdaad geen echte paarden en behandelen ze ook niet zo. Wat resulteert in slecht opgevoede dieren of juist slecht verzorgd want ja, de dierenarts is duurder dan de aanschaf. Om maar wat te noemen.

Zoals mijn moeder altijd zegt: Een paard kopen kan iedereen. Een paard onderhouden is heel wat anders.

irene_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 07:26

'Moet je daar niet op zitten?' hoor ik inderdaad ook vaak. Maar ehm... nee, 1.75 vs 0.95 lijkt me geen strak plan.

Verder zijn ze gewoon grappig, veelzijdig en kei gezellig. Super leuk juist om mee bezig te zijn omdat ze zo'n sterk karakter hebben

AnnickT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 12:47

''Ben je hem aan het uitlaten?'' - ''Wat?! Is ie nou alweer van mijn rug gesprongen?!''
Ook mogelijk als je ermee gaat fietsen, maar dan met de bagagedrager.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:16

Ik zeg altijd terug dat mijn shetlander, veelzijdiger is dan menig KWPN sportpaard, boscross knol, dressuur, springen, aangespannen, vrijheidsdressuur, lange lijnen, grondwerk, aan de fiets, zwemmen, longeren zonder bijzet, met bijzet, balkjes, sprongetje, ben ik nog iets vergeten?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 22:25

qt_shetties schreef:
Ik zeg altijd terug dat mijn shetlander, veelzijdiger is dan menig KWPN sportpaard, boscross knol, dressuur, springen, aangespannen, vrijheidsdressuur, lange lijnen, grondwerk, aan de fiets, zwemmen, longeren zonder bijzet, met bijzet, balkjes, sprongetje, ben ik nog iets vergeten?

Wandelen en fietsen :o

janneke798

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 20:56

Al die 14 punten zeker meerdere keren te horen gekregen! :') Vooral die 'laat je je hond uit?'. Denken ze ook nog eens dat ze grappig zijn... Vet unieke grap HAHA, nee. }>

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:12

Of......die is zeker nog heel jong en moet nog groeien :-)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 21:14

Ik ben het met veel van die punten eens ondanks dat ik hier zelf een hele leuke kleine heb staan.

Hij kost aanzienlijk minder dan die 2 grote, heeft maar om de keer de hoefsmid nodig ipv iedere keer dat hij voor de 2 grote komt.
Je hebt er minder tijd voor nodig, net als ieder ander paard dat je niet traint.
Het is een meester in ontsnappen, terwijl mijn merrie van 1.55 en springruin van 1.65 achter een draadje van 80 cm blijven.
Ik doe er niks mee wat met een groot paard niet kan (dat bestaat namelijk niet). Het is hier een grasmaaier (en maatje).
Je kunt er niet op rijden. 99% van de shetten in Nederland is denk ik te dik (mijne ook iets) en dat vind ik lelijk.
Ik heb mijn draadje zo staan dat de shet er wel onder kan en de grote niet, want die brutale shet wordt soms net even te hard aangepakt. En mijn shet is onder begeleiding (wat imo de enige manier is) een prima kinderpony.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:05

of; Waarom koop je geen grote KWPN ofzo. Antwoord; Uhh wie gaat dat betalen?

Mira283Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 17:07

Hoort in de wei bij een wedstrijdpaard en mag lekker dik worden zucht....

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:19

BrechtCarlos schreef:

En daar kan ik me bij 1 paard nou weinig bij indenken. Hier is hij goedkoper omdat hij met de andere 2 mee kan dus ik een beetje gematst wordt met bijvoorbeeld hoefsmid. Maar bij 1 paard zit er denk niet veel verschil in kosten. Koliek, kreupel, de grote kosten zijn allemaal het zelfde.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 18:21

smurffie schreef:
BrechtCarlos schreef:

En daar kan ik me bij 1 paard nou weinig bij indenken. Hier is hij goedkoper omdat hij met de andere 2 mee kan dus ik een beetje gematst wordt met bijvoorbeeld hoefsmid. Maar bij 1 paard zit er denk niet veel verschil in kosten. Koliek, kreupel, de grote kosten zijn allemaal het zelfde.

Klopt hoor :j Maar paardlief is wel duurder in aanschaf, bij ons is de prijs van weidegang ook afhankelijk van grootte en meeste paarden worden meer bijgevoer met shetlanders. En dan nog maar niet over tuigage te spreken...