Sport predikaat

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieseltje09

Sport predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 13:37

Ik zat net op de site te kijken naar de eisen voor de sport predicaten en de eisen die daar verbonden aan zijn.

M2 dressuur en 2 winst (min. 2 wedstrijden gereden) kan ik me helemaal voorstellen.

Maar M SGW of L springen KNHS??? Pff dat vind ik nog al wat! Er vanuit gaande dat ik dat als volwassenen moet halen!

L springen pony's ok(dan hebben we het over 90 cm ipv 110 bij L paarden) maar M SGW dat is zelfs bij de pony's nog 100 cm om maar te zwijgen over de volwassenen(105cm hoog en technisch veel lastigere sprongen in vergelijking met de pony's)
Nee die eisen doe ik mn pony echt niet aan :(:)

Terwijl de fjordsport diploma eisen voor een sport predikaat zijn L springen(dat is een relatief simple parcours op 70 tot max 90cm hoogte als ik de proef op de site van het stamboek mag geloven)

Dus wie o wie kan helpen met het verduidelijken? Wat zijn nu de KNHS eisen, en is er een mogelijkheid om als volwassenen dus ook een sportpredikaat te behalen uitgezonderd voor het Mennen of dressuur?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:22

Nee zoals je zegt :D

Overigens deed ik het mijn fjord wel aan haha, wij waren M SGW startgerechtigd bijna. Helaas mocht hij niet oud worden....

Maar wat is nu precies je vraag?
Want je verteld duidelijk zelf al wat je moet doen :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 18:38

Amber_ schreef:
Nee zoals je zegt :D

Overigens deed ik het mijn fjord wel aan haha, wij waren M SGW startgerechtigd bijna. Helaas mocht hij niet oud worden....

Maar wat is nu precies je vraag?
Want je verteld duidelijk zelf al wat je moet doen :D

Nou of de eisen op pony of paard zijn gebasseerd er staat alleen KNHS op de site.
Ik weet dat fjordy bijna zover was Amber maar dat is echt een unicum!
Die van mij kan leuk springen maar een paarden parcours kom ik in de L redelijk in de knoop met de afstanden... de hoogte is nog geneens zo'n probleem.

Amber_

Re: Sport predikaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:27

Het gaat echt om de klassering, dus paard :j.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 07:44

Het sportpredikaat is er voor echte uitblinkers dus ik denk voor sommige best haalbaar.

Anders kan je altijd individuele certificaten voor dressuur of springen halen.