Hoi Bokkers! Ik heb dus iets dat me al heel lang dwars zit dus ik vraag het maar voor de zekerheid. Mijn liefe Friese verzorg merrie van 10 rolt niet om. Ze rolt altijd na het rijden en afspoelen maar ze rolt nooit door. De gaat liggen om haar zij en probeert wel door te rollen maar het lijkt dat ze het niet kan ( ik heb op andere topics gelezen dat het gewoon luiheid is) maar het lijkt me dat het makkelijker is dan te gaan liggen en een beetje te gaan wiebelen opstaan en weer gaan liggen en weer te gaan wiebelen. En wanneer ze opstaat dan gaat ze eerst zitten en dan pas opstaan met een soort van kreun (is dit normaal? Het lijkt niet of ze pijn heeft). Of maak ik me te veel zorgen.. Komt het omdat ze een fors is gebouwd want ze heeft geen hoge shoft, 154cm ongeveer. (Dat heb ik ook gelezen op andere topics..)
Ken zat paarden die niet door rollen, maar eerst de ene kant op staan en dan de andere kant. Ik zou er zelf niet al te veel bij zoeken.
Britta31
Geplaatst: 13-08-15 23:12
Mijn ruin van 20 rolt ook niet om en hij kreunt en steunt alsof hij moet bevallen als hij opstaat.En mijn bejaarde dame rolt niet om door haar leeftijd.
Nee hoor geen zorgen, sommige paarden rollen door en andere gewoon niet. Mijn vorige paardje rolde ook nooit door en deed het ook altijd in twee keer, eerst de ene kant rollen opstaan en dan weer liggen om vervolgens de andere kant te rollen.
vanspeijk
Geplaatst: 13-08-15 23:23
muzzy17 schreef:
Ken zat paarden die niet door rollen, maar eerst de ene kant op staan en dan de andere kant. Ik zou er zelf niet al te veel bij zoeken.
Onze driejarige doet dit ook.
Moet wel zeggen dat toen ik mijn merrie net had ze nooit helemaal doorrolde, maar bleek helemaal vast te zitten. Sinds dat is opgelost rolt ze wel door.
Dusja, hoeft niks te zijn, kan ook zijn dat ze vastzit, moeilijk te zeggen.
Britta31