Ongeveer 5 jaar geleden heeft er iemand een keer op de konijnenveiling in honselesdijk een mini shetlander veulen Arie gewonnen. Die woonde in een flat dus toen heeft onze kennis hem gekregen. Hij was nog heel jong en veel te vroeg bij zijn moeder weggehaald (6 weken oud). Hij had wel een paspoort. (Vgm geen papieren en niet ingeschreven bij een stamboek) ik heb hem heel lang verzorgd want hij stond bij mijn eigen shetlander in de wei en toen wij gingen verhuizen mocht hij mee. Nu ben ik wel erg benieuwd van welke stal hij komt. Weet iemand misschien van welke fokker ieder jaar die shetlander veulens komen van de konijnenveiling? Of is dit ieder jaar anders?
IK heb daar in 2008 ook een pony gewonnen, stitch een pintaloosa hengsten. Ik had wel gehoord dat er een gewonnen shetje in een flat stond maar dacht dat een grapje was, niet dus weet dat er ook 1 in iemands achtertuin is beland.
xxStitchxx
Geplaatst: 07-12-15 19:04
Sorry voor de typefouten, zit op de tablet en typt voor geen meter
DianXX
Geplaatst: 07-12-15 19:05
Het is toch verboden in Nederland om dieren weg te geven als prijs? En allemachtig, 6 weken!!
ponyparadijs
Geplaatst: 07-12-15 19:07
DianXX schreef:
Het is toch verboden in Nederland om dieren weg te geven als prijs? En allemachtig, 6 weken!!
Dat was vgm in 2008/2009. Ik denk dat het toen niet verboden was. Wij vonden het ook wel heel zielig maar gelukkig heeft hij toen bij mijn merrie gestaan en is hij bij haar opgegroeid. Ze zijn nu echt onafscheidelijk van elkaar.
Zover ik weet kwamen de veulens uit Maasland waar ze in een grote kudde in een weiland stonden. Hoe de fokker heet weet ik niet, was er zelf ook achteraan gegaan maar is niet te achterhalen helaas.
mabelbohms
Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-15 16:34
xxStitchxx schreef:
Zover ik weet kwamen de veulens uit Maasland waar ze in een grote kudde in een weiland stonden. Hoe de fokker heet weet ik niet, was er zelf ook achteraan gegaan maar is niet te achterhalen helaas.