Foreign affair

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Foreign affair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 08:36

Ik ben me aan het oriënteren (lijstje maken) om een hengstenkeuze te maken voor onze merrie. (volgend jaar of het jaar daarna). Tijdens het WK in Verden kwam de naam Rock Forever voorbij.
Via google kwam ik uit bij de kwpn hengst Foreign Affair. Leuke vaderdieren in de stamboom.
In de verschillende rapportages van het kwpn is wel iets terug te lezen.
Maar ik ben nieuwsgierig geworden naar de praktijkervaringen met deze hengst

Hoe zijn de eerste nakomelingen en wat was de kwaliteit van de moeders? En de meoderlijn?
Hoe groeien ze nu uit? Vallen ze mee of juist tegen? Welk type merrie past er bij deze hengst?
Alle andere informatie is natuurlijk ook altijd welkom.

cjb

Re: Foreign affair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:22

Is deze hengst nog nooit gebruikt. Of zo weinig dat er bijna geen ervaring mee is.
En wat is daar dan de rede van?
Niet gebruiken wil nog niet zeggen dat hij geen kwaliteiten heeft.
Andersom is ook vaak genoeg voorgekomen. Veel gebruikt maar geen kwaliteit.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:33

Ik heb geen ervaringen met nakomelingen van hem, maar misschien kun je je Jan Greve bellen?

Wel heb ik de hengst afgelopen week gezien en is hij mij zeer positief opgevallen. Hij leek een erg fijn en bewerkbaar karakter te hebben en ondanks zijn wat neerwaartse romprichting kon hij zich opvallend goed dragen en had hij een prachtig voorbeengebruik en 3 goede gangen met veel souplesse.

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 16:31

Helemaal mee eens, hij liep in mijn ogen echt top in ermelo! Ik denk zeker dat deze hengst veel kwaliteit heeft.

Reenpeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 20:22

Mijn eigen merrie heeft dit jaar een hengstenveulen gebracht van Foreign Affair. Ook is mijn 'stalbaas' de voormalig eigenaar van de hengst dus hebben wij al meerdere nakomelingen van hem lopen. De hengst is altijd erg fijn in de omgang geweest. Mijn veulen is ook ontzettend koel in zijn koppie.

Er zijn wel filmpjes te vinden van de eerste veulens van vorig jaar. De hengst is op vrijwel alle merries dominant geweest voor zover ik weet.
Mijn merrie is langgelijnd, groot, schimmel en iets vlak qua beweging. Het veulen laat nu al veel souplesse zien en beweegt erg gemakkelijk.