Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

istri schreef:Op zich maakt het mij niet uit dat er geen papier bij zitten. Ik wil er ook niet mee fokken.
En natuurlijk een gezond paard gaat voor!
Ben benieuwd op ik binnenkort wat leuks op het oog krijg.
zou zelf alleen via haflingerstal kopen als ik haflinger met papieren zou willen! als je niet wil fokken of zo is het ook wel leuk om een gewone haflinger te kopen
eilleen333 schreef:istri schreef:Op zich maakt het mij niet uit dat er geen papier bij zitten. Ik wil er ook niet mee fokken.
En natuurlijk een gezond paard gaat voor!
Ben benieuwd op ik binnenkort wat leuks op het oog krijg.
Het voordeel van papier is dat je te maken hebt met mensen die het serieuzer nemen (over het algemeen). De ouder dieren zijn iig geregistreerd en dan kan je je inlezen in andere nakomelingen, hun karakters, gezondheid etc.
De dieren van een melkerij hebben allemaal dezelfde vader, en daar zou ik dus op afknappen. Die veulen worden vroeger gespeend ivm de melk die geld op moet leveren, dus de kans dat het veulen daardoor wat tekort komt is groter. Ook wordt daar niet gelet op verbetering van het ras, maar puur vermeerdering omdat dat melk oplevert.