Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KoudbloedKim schreef:Hier ook ervaring met zo'n merrie.
Mijn paard was lichamelijk 100% hengstig maar toonde naar de hengst toe 0,0.
Wij hebben uiteindelijk gekozen om haar te insemineren, omdat ze anders waarschijnlijk de hengst niet heel zou laten.
Dit is in 1 keer goed gegaan, té goed zelfs, want ze was drachtig van een tweeling, maar het extra eitje is succesvol weggehaald.
Cayenne schreef:Ah oke! Ik dacht dat het dekken überhaupt niet lukte...[naam] schreef:Hier ook ervaring met zo'n merrie.
Wij hebben uiteindelijk gekozen om haar te insemineren, omdat ze anders waarschijnlijk de hengst niet heel zou laten.
Dit is in 1 keer goed gegaan, té goed zelfs, want ze was drachtig van een tweeling, maar het extra eitje is succesvol weggehaald.
Maar dat is een andere situatie. De merrie van de TS laat zich zo te lezen prima dekken, maar de bevruchting pakt niet.
TS, wij hebben het zelf ook gehad. Lag bij ons ook niet aan de hengst. Twee seizoenen geprobeerd (6 pogingen in totaal) maar geen resultaat.
Van hengst gewisseld en in één keer drachtig!
KoudbloedKim schreef:Hier ook ervaring met zo'n merrie.