Het is misschien een rare vraag, maar zouden jullie de afstamming van mijn nieuwe merrie eens willen bekijken en mij er wat uitleg over geven. Ik ben er zelf helemaal niet mee bezig, maar mijn interesse is wel opeens gewekt door de aankoop van mijn merrie. Ik volg de paardensport helemaal niet en ken ook echt niets van afstamming en fokken. Maar ik heb hier en daar al gehoord dat ze zowel springen als dressuur in haar bloed heeft. En wat zijn bijvoorbeeld de karakters van de paarden (voor zover die bekend zijn)?
Ik heb mijn merrie gekocht als ze 16 was, en ik begin nu meer en meer haar karakter te kennen. Het is een heel lief paard in de omgang, vertrouwt je snel. Ze schrikt wel snel, maar panikeren doet ze niet. Verder zou ze vroeger ontzettend temperamentvol zijn geweest, maar dat is er - gelukkig voor mij - wel af
. Verder heeft de zadelpasser me gezegd dat ze erg breed van schouder is, maar dat ze wel heel mooi gebouwd is. (voor de zadels moesten we richting tinker en hafzadels gaan
)Dus ik zou graag in lekentaal ontdekken van wie mijn merrie welke trekjes heeft
.Bij deze haar stamboom:
http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/126601