Welk zadel voor mini?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Welk zadel voor mini?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:04

Hoi!

Welk merk zadel raden jullie aan voor een miniatuur ? Die is 93/95cm ongeveer. Er komt een kindje van 5 jaar (smal en klein voor haar leeftijd) op te zitten af en toe (voor enkele staprondjes). Ze is klein voor haar leeftijd en echt een smal kindje.

Pony is smal van bouw en ik wil een ietswat degelijk zadel stel dat ik eentje koop (nog niet zeker). Nu kom ik soms zadels tegen maar bij een voor foto heb ik dan zo iets van "oei zo breed" :') .

Ik heb grof gemeten en die heeft +- 34cm ruimte, vermoed een 12inch dus maar dat hangt af van de lengte van het draagvlak en die heeft een schoft er op zitten duidelijk (dus een plat zadel zou drukken en dat valt dus af, de meeste zadeltjes zijn juist gemaakt voor breed en platte pony's).

Je komt natuurlijk die kleurrijke tegen dat ze direct zo iets heeft van "oooh roze!!" maar vind het zeer belangrijk dat zowel mijn zusje als de pony comfortabel zijn. Die is nog jong wil dus niet zijn rug naar de knoppen helpen. Las goede dingen over wintec maar geen idee wat de totale lengte is van draagvlak zelf in centimeters want al gelezen dat de ene 12inch toch nog best verschil in lengte met de andere 12inch.

Ook betaalbaar want om nu een kapitaal uit te geven aan iets voor af en toe..

Wie heeft raad ? :)

Ps. Barefoot kids is te lang . Verder als er niet echt wat is dan blijft het maar af en toe zonder, die moet niet echt gereden worden. Owja en sorry voor schrijffouten..

mabelbohms

Re: Welk zadel voor mini?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:11

Miss een pinokio zadel? Weet niet of hier heel veel soorten in zijn. Dat zou je dan even moeten uitzoeken
En misschien handig om even marktplaats of bokt markt te checken ;)
Suc6 met zoeken!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:12

Een pannenkoek zadeltje?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:13

gewoon lekker zonder zadel?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:25

Pannekoek is volledig plat dus valt af (gaat op zijn schoft drukken en niks steun) en pinokkio geen idee of daar iets van kussens onder zit of niet.

Ik denk eerder aan zadel met kussens onder nog (zoals wintec kids en nog enkele) of type boomloos met schoft vrijheid maar barefoot is in dit geval te lang voor de pony.

Elena@ Dat is het als ik wat tegenkom met steun en ook rugvriendelijk voor de pony dan wil ik het eventueel aanschaffen en anders blijft het zonder zadel inderdaad. :)

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:31

Wintec Educatief zadel misschien? :)

Lazypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:33

Als het alleen stapritjes worden neem een suede barebackpad geeft veel meer steun aan de kindjes die soms op mijn pony stappen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:38

Weet je die 34cm zeker? Dat is nl wat net op mijn welsh van 1.18 zou moeten passen. Ik denk dat je eerder richting 10 inch zit. Maar voor enkel stappen zou ik kijken naar bbp.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-15 22:43

Is grof gemeten zoals ik zei, een 12inch zou moeten lukken maar niet groter. Een 10 inch kan ook nog een optie zijn inderdaad :j . Ga morgen proberen meer in detail te meten..

@ Shannna. Wintec educatief ga ik eens opzoeken dankje :) .

Rianne@ Weet jij waar ik deze kan vinden ? Ik had eentje van FRA gezien een bbp maat shetlander maar vermoed dat deze ook aardig lang is :') .

Pfft zusje heeft mij ook terug iets gevraagd hoor nu := .

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 22:58

De pfiff beauty?
Die is er in 12 inch medium boom. Het lijkt mij een heel fijn zadeltje.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-15 09:17

Hmm ziet er inderdaad niet slecht uit :j . Dankjewel!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:39

Ik heb altijd Wintec 15" voor mijn grote shetten gehad, maar nu ook een Wintec educatief in mijn collectie. Een heel fijn zadeltje voor de echte kleintjes :j .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 14:46

Bij mij zitten ze niet op een zadeltje. Eerstens vind ik die stijgbeugels super link bij die kleine zadeltjes en waarom die kinderen al in een bepaalde houding dwingen. Ik heb zo'n singel van loesdou met een handgreep en een leuk dekje eronder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:32

Gydja schreef:
De pfiff beauty?
Die is er in 12 inch medium boom. Het lijkt mij een heel fijn zadeltje.

Die zijn heel smal..... vond hem echt niet fijn.

Ik heb een bbp van barefoot op mijn merrie van 95cm een een maxam kinder zadeltje

cassandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 19:29

Ik heb een zadeltje van pro rider op mijn pony van 95 cm

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 19:36

Heb gisteren een merkloos goedkoop (50euro) en den wintec educatief kunnen bekijken, voelen en zusje laten opzitten en de wintec is een stuk beter.

Nu gaan we hopelijk morgen nog wat merken bekijken zodat we kunnen vergelijken en beslissen.

Bedankt iedereen voor de hulp ook :).

BITO

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:46

Zo'n pffif 12 inch zadeltje had ik voor mijn shet, is een veelzijdigheids zadeltje! Lag ook wel erg fijn op mijn mini shet :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:49

Knightrider heeft kunststof zadeltjes met uitgesneden schoft die ook in kleine maten komen geloof ik.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-15 22:07

Dankje voor de hulp iedereen! Uiteindelijk 4 of 5 mini zadels in het echt gezien en van die sprong wintec er boven uit, zowel van zit comfort als stevigheid (aanvoelen). Is dus een wintec'je geworden, past gelukkig op de pony in kwestie netjes en blijft ook netjes liggen zonder gebruik te moeten maken van een staartriem (maar daarbij zal de schoft ook wel helpen) :D .

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:59

Fotooo ! :)

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:37

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:37

:Y) Lees nu pas dat je er al uit was.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:44

Maar wel schattige foto's! Edward Gal in de dop. Die grote schoenen in die kleine beugeltjes zijn wel doodeng...
Ik weet dat je al een goed zadeltje hebt , maar wil het toch even kwijt: hou er rekening mee dat een 10 inch zadeltje al heel gauw te klein is voor het zitvlak van een kindje, bij mijn ponyzadeltje wel in elk geval. Het verbaast me dan ook dat dit jochie hierboven er zo goed in past.
Krijgen we nog meer leuke foto's te zien?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-15 09:55

DonCamillo: Ja klopt, helemaal met je eens betreft de schoentjes.

10'' is inderdaad wel heel klein. Maar bij een pony van 80 cm denk ik niet dat er een grote kans is dat er een kind op komt die te groot is voor het zadeltje. Die mag gelijk door naar een grotere pony. Als er kids op mijn mini zitten dan is het vooral door de bak hobbelen met iemand er naast. Ik denk dat dit jongetje een van de weinige is geweest die er echt op 'gereden' heeft zonder dat hij of de pony vastgehouden moest worden.

Voor de shetjes van 10/20 cm groter zou ik inderdaad wel een ander soort zadel kiezen die goed overeen komt met het ruitertje en goed passend op de pony. Zeker als ze wekelijks gereden worden.