Predikaten aanvragen en contact met de fokker!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eikenbos

Predikaten aanvragen en contact met de fokker!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 12:16

Als ponyfokker merk ik vaak dat mijn pony's in aanmerking komen voor een predikaat, zonder dat ik daarvan op de hoogte was. Dit komt o.a. doordat we de door ons gefokte pony's uit het oog verliezen wanneer ze op wedstrijden van naam veranderen.

Daarom een oproepje aan de eigenaren van paarden/pony's die bij een stamboek horen:
Kijk even op de website van het betreffende stamboek welke predikaten jouw paard of pony op dit moment al kan krijgen (bijvoorbeeld wanneer ze bepaalde prestaties hebben behaald op keuringen of in de sport). En kijk dan ook welke predikaten de ouderdieren kunnen krijgen door de prestaties van jouw paard of pony. De fokker van jouw paard/pony of de eigenaar van de vader van jouw paard/pony kan hierdoor vaak ook weer een predikaat aanvragen voor zijn of haar dier.

Wanneer je geen gegevens hebt van de fokker, kan het stamboek zelf vaak ook te hulp schieten. Schroom dus niet om daar contact over op te nemen! Als fokker ben je namelijk erg blij als je hoort dat een door jou gefokt paard of pony in aanmerking komt voor een nieuw predikaat!

NatasjavE

Re: Predikaten aanvragen en contact met de fokker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:15

Als aanvulling: Bedenk dat zeker als jezelf een merrie hebt het extra interessant kan zijn omdat je merrie dan uit een merrie komt die predicaten heeft. Dat maakt je eigen merrie ook weer interessanter voor de fokkerij.

petraaken

Re: Predikaten aanvragen en contact met de fokker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 17:50

Aangezien er al een topic lopende is over ditzelfde onderwerp op NF gaat dit topic op slot.