Wit/gele slijm uit vagina , pas geïnsemineerd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eldora1

Wit/gele slijm uit vagina , pas geïnsemineerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:41

Hallo,

Eind mei zijn wij begonnen met het insemineren van onze merrie.
Ze was is 1x raak en het zag er allemaal goed uit. Helaas heeft ze na een paar weken het vruchtje verworpen en moesten we op nieuw beginnen.
Ze is hengstig gespoten en zijn vrijdag de 29ste opnieuw wezen insemineren, die zondag zijn ze geweest om te scannen, eitje was gelukkig gesprongen maar er zat wat vocht in de baarmoeder, gespoeld en het was weer goed.
Nu zag ik gister al dat er wat wit gelige slijm uit kwam. Vandaag keek ik op nieuw en zag ik dat haar hele staart onder zat en er weer wat slijm uit kwam. Ik wilde het schoon maken met een spons en er kwam meteen weer een hele flats uit.
Weet iemand wat dit is?

Bij de vorige 'dracht' verloor ze ook wat slijm, dit was doorzichtig.
Vrijdag komt de ambulante weer om te checken dus ga het sws vragen, maar was wel benieuwd naar jullie mening.
Kan ik het nog even afwachtte tot vrijdag of eerder bellen, kan het kwaad?

Bedankt!
Groeten mandy

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 16:02

Wat jammer dat het eerste vruchtje niet door heeft gezet!

Het lichaam van een merrie reageert altijd wat op een dekking of inseminatie, het is niet lichaamseigen wat naar binnen gaat en het lichaam gaat daarop een soort van schoonmaken.
Er komen natuurlijk altijd wat bacteriën mee en ook die werkt het lichaam er zo veel mogelijk uit.
Het lijkt zo dat bij doorzichtig vocht dit een beter verloop heeft dan wanneer er een soort vla achtige substantie uit komt, alleen is natuurlijk zo niet te zeggen of het lichaam het al opgelost heeft of dat er nog een infectie zit te broeien..

Zelf had ik ooit een merrie waar echt de inhoud van een pak vanillevla uit leek te komen een aantal dagen na inseminatie, maar die was netjes drachtig.
Wel zou ik als ze nu niet drachtig blijkt te zijn de baarmoeder laten controleren op een infectie, ook omdat er wat vocht aanwezig was en er sprake is van een niet doorgezette dracht.
Het na spoelen wat is gebeurt is volgens mij ook het enige wat ze hadden kunnen doen in dit geval.

Succes verder, hopen dat het gelukt is!

eldora1

Re: Wit/gele slijm uit vagina , pas geïnsemineerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 20:22

Bedankt voor je reactie!
Ik ben blij dat het bij jou wel gewoon goed was gegaan, laten we maar hopen dat dat hier ook goed komt.
Bedankt voor de uitleg dat wist ik niet :)

AmyxDomino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:37

Hoop ook dat alles goed is!
Ben benieuwd, maar natuurlijk wel even schrikken zo voor je!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 21:41

Bedankt, ik hou jullie op de hoogte!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-15 19:28

Helaas.. 
Weer niet goed met Eldora.. 

Vocht in de baarmoeder en ze Is uitzicht zelf weer hengstig geworden, voor de 2de x deze maand. Daarom punctie genomen, dat gaat nu naar het laboratorium. 
Ze Is meteen naar Utrecht gereden om het te brengen en dan hebben We morgen de uitslag. Misschien een bacterie, dan kan je blijven insemineren wat je wilt maar lukt het nooit. Dan krijgt ze antibiotica. 
Mocht er niks te vinden zijn word ze zondag voor de laatste keer geinsemineerd. 3x is scheepsrecht hoop ik dan maar..