BWP Dressuurkader

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

adnil35

BWP Dressuurkader

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 06:41

Ik ben op zoek naar wat informatie rondom het BWP dressuurkader. Helaas kan ik op internet niet genoeg informatie vinden.
Wat is precies het doel van het dressuurkader? Wat zijn criteria, voorwaarden en verplichtingen?
Wanneer zijn er selectiemomenten? Ik heb terug gevonden dat er in mei een selectie is geweest, maar zijn er meerdere per jaar?
Wie o wie kan wat meer vertellen?

petraaken

Re: BWP Dressuurkader

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 06:47

het doel van dit kader is om BWP ingeschreven dressuurpaarden te promoten. Ik zeg expres niet BWP gefokt want als ik de afstammingen bekijk van de paarden die in het BWP kader zitten zijn die allemaal van Duitse of Nederlandse hengsten. Per hoge uitzondering eens eentje van een BWP gekeurde hengst maar het 98% is gewoon van buitenlandse origine.

Als je meer over het kader wilt weten zal je contact moeten opnemen met het BWP stamboek.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:15

ik zit zelf in het kader, idd het gaat om bwp ingeschreven paarden en zoals alle stamboeken is het idd een mengelmoes mijne is Rubiquil (kwpn) x Ahorn Z (holstein) x Forever (Bwp).
om in het kader te komen moet je eerst naar de selectiedag die wordt eenmaal in het jaar gehouden in leuven, dan moet je nog 2 lessen bij Philippe Jorissen volgen en deze beslist of je erbij kan.
Als je dan toegelaten bent, kan je demo's meerijden op evenementen waaronder Jumping Mechelen, je krijgt ook een keer of 8 les van Philippe Jorissen. Op zich heeft het kader weinig inhoud, ik heb het vooral gedaan om dat ik zo op deze manier demo's kan meerijden waar we samen weer van kunnen leren en ook een mooie reclame voor je paard en stam en de lessen natuurlijk!

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 09:37

Dankjewel voor de informatie!
@ Eike, ben jij zelf Nederlands of Belgisch?

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:45

ik ben belgische

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 19:46

ik ben belgische

TomDm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 20:12

Het kader is er inderdaad om te promoten dat er ook goede BWP dressuurpaarden zijn. Als je geselecteerd geraakt heb je natuurlijk wel de moeite van aanwezig te zijn bij de lessen en demo's. Maar dat is natuurlijk ook een hele goede manier om je paard te promoten. Dus zeker als het paard uiteindelijk voor verkoop bestemd is kan dit best interessant zijn.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:48

Iemand die ik ken heeft ook meegereden in het dressuurkader.Op zich wel leuk:je krijgt lessen en je komt eens ergens.

Aan de andere kant:ik ben verschillende keren gaan kijken,en met een gevoelig/sensibel paard denk iik niet dat je er veel aan hebt.Meerdere keren gezien dat een 4 jarige in zijn eentje als eerste de piste ingestuurd word(o.a. in Mechelen en tijdens de WEN),enkele rondjes gas geven en voor je de kans hebt om naar de ontspanning toe te rijden terug eruit.Op de grote evenementen vaak ook weinig mogelijkheid om deftig los te rijden.Het gaat om de show,een rondje voor het publiek en het moet vooruit gaan.Of een jong paard daar veel van leert is nog maar de vraag?