Zoals sommige van jullie misschien wel weten is mijn pony na 2 jaar bruikleen (wegens persoonlijke omstandigheden) bij mij terug, ze is altijd een "gebruiks"pony geweest, ohz en aangespannen, soms op een laag pitje.
Sinds ze terug is, en ik me weer helemaal goed voel, zijn we weer lekker fanatiek bezig! We rijden aangespannen zowel in de bak als buiten, we hebben het VD weer opgepakt, zijn ook weer lekker aan het longeren, vaak incl balkjes of sprongetje. Helaas wegens gebrek aan ruiter, geen ohz werk meer.
Ik ben heel erg benieuwd, hoe de werkweek van jullie (sport)shet er uitziet, qua activiteiten per dag, en hoe lang. Ik ben zelf nog een beetje zoekende naar een week ritme
Wij hebben eigenlijk geen vast ritme, we doen gewoon wat uit komt. Meestal 3/4 keer per week mennen. Een keer fietsen of longeren en dan nog iets wat altijd verschilt: wandelen, springen, ohz met klein ruitertje enz. Menles of wedstrijd komt in de plaats van een keer mennen maar dit is niet elke week zo.
Toen ik nog 1 pony op een pension had staan zag haar schema er als volgt uit: - 2x per week mennen (buitenrit) - 2x per week grondwerk (waarvan meestal 1x les) - 2x per week dressuur aan de lange teugel Nu we weer terug zijn bij mijn ouders, waar ik nog 2 andere pony's heb staan, moet ik helaas mijn aandacht verdelen over 3 pony's en doe ik maar net wat uitkomt. Pony is ook ziek geweest, dus doe op dit moment niet te veel, maar hoop t snel weer echt te kunnen oppakken, ze verveelt zich een beetje...
Ligt er echt aan hoeveel tijd ik heb ze krijgt sowieso 2-3 keer per week beweging als in mennen longeren of losgooien etc
Annemarleens
Geplaatst: 06-07-15 22:59
wij doen vooral wat uitkomt: wandelen, naast de fiets, mennen, vrijheidsdresuur, loswerken, etc etc. hoe gaat het nu?
Ingrid_92
Geplaatst: 06-07-15 23:06
Bij mij lopen ze ongeveer 4 a 5 dagen per week lesjes/buitenritjes met kinderen (meestal maandag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag). Meestal 1,5 uur per dag. (Per kind een half uur). Zodra mijn tweewieler weer in orde is (staat nu met lege banden) wil ik het mennen ook weer op gaan pakken.
Deze week: Zo: fietsen 20 min Ma: fietsen 30 min Di: fietsen 20 min WO: buitenrit 1,5 uur Do; fietsen 45 min Vr: rijden in de bak 30 min Za: mennen 45 min Zo: 30 min wandelen.
Klinkt goed! Mijn shet wil nooit mee werken als we gaan fietsen, t is dan echt slofslofsloffff
Kashmino
Geplaatst: 09-07-15 16:22
Bij mij ligt het er vaak ook maar net aan hoeveel tijd ik overheb per week ivm school. Maar hij beweegt zo'n 4 à 5 keer per week, vooral nu hij een beetje moet afvallen (mag wel een klein beetje aan vetjes af). Meestal doen wel zulk soort dingen: -Wandelen/ fietsen (30 min - 1,5 uur) -Grondwerk (& los achter me aan lopen) (30 min) -Springen (vindt hij geweldig) (30 min) -Longeren (30 min) Soms doen we ook meerdere dingen per dag, maar nooit heel lang per ding (max 30 min)
Ik wil graag nog eens vd/ grondwerk les en ooit gaan werken aan de lange lijnen/ mennen. Maar omdat Dean mijn verzorgpony is weet ik niet of dat mag.
Wij mennen ongeveer 3 a 4 keer per week, 1x per week recht richt oefeningen en longe werk. Probeer 1x in de week een rit te doen van 20 km, deze rit wissel ik af met 10 min. draven en 5 min stap. En als het regen, gaan we lekker een eind wandelen.
Ik heb een heel strikt schema omdat ik anders snel denk, een rustdagje of even dit of even dat.
Maandag: Longeren met bijzet. Kijk hoe ze beweegt en daar pas ik het longeren op aan. Eerst maak ik haar los, dan doe ik de bijzet. Dan komen er balkjes. Doe soms ook een heel rondje met alleen maar balkjes, vind ze super leuk, word heel fantiek en kan dan hele grote passen maken waardoor ze niet meer goed uitkomt
Dinsdag: Mennen. We beginnen een halfuurtje in de bak, maak ik haar los door schijnovergangen, voltes, wendingen, overgangen. Dan gaan we nog een rondje buiten voor de fun.
Woensdag: Werk ik met haar aan de hand. We doen veel kunstjes, steigeren, liggen, zitten, flemen etc.
Donderdag: Rustdagje, ik kom om even een stukje te wandelen, anders beweegt mevrouw helemaal niet meer.
Vrijdag: Mennen. Maken we een buitenrit van zeker 2 à 3 uur. Vind ze zo leuk.
Zaterdag: Longeer ik haar weer, doen we hetzelfde als maandag.
Zondag: Weer mennen. Ook op buitenrit en in de bak.
Ze is op dieet vandaar de vele beweging. Ze staat 5 uur per dag op een schrale wei, staat de rest op de paddock met weinig hooi.
Ong. 2 x per week men ik met onze shet. Tussendoor probeer ik wat longeerwerk te doen, en doet ze af en toe stapritjes met kinderen.
geerke
Geplaatst: 11-07-15 19:30
LukieBradley schreef:
De hele week grasmaaien
eten en poepen doet die van mij...
LukieBradley
Geplaatst: 11-07-15 23:35
geerke schreef:
LukieBradley schreef:
De hele week grasmaaien
eten en poepen doet die van mij...
Ja dat dus . Is hard werken hoor voor alledrie (inclusief baby). Je zou zo'n leven hebben als de onze Die Heino hufter is Nog te lui om te komen als ik voor zijn pilletje kom, laat me rustig de hele wei Door lopen Steeds weer neem ik me voor om ze aan het werk te zetten maar er komt altijd iets tussen Geloof niet dat ze het erg vinden