Keuringen in een land waar het stamboek niet actief is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Keuringen in een land waar het stamboek niet actief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 11:52

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij af hoe keuringen in zijn werk gaan als er in een bepaald land een bepaald stamboek niet actief is. Een voorbeeld hiervan; De Barock Pinto. Ik ga mettertijd in Zweden wonen en de Barock Pinto is dan toch wel een van de rassen waar ik voor zou kiezen als ik eenmaal aan een eigen paard kan beginnen, echter het BP stamboek is niet actief in Zweden. Ben je dan verplicht om naar Denemarken af te reizen voor keuringen of zijn er andere opties?

Thanks!

Xyris

Re: Keuringen in een land waar het stamboek niet actief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 14:29

Iemand toevallig die mijn vraag kan beantwoorden?

Xyris

Re: Keuringen in een land waar het stamboek niet actief is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-15 12:15

Echt niemand? -O-

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 12:24

Hoe dat bij het Barock Pinto Stamboek geregeld is weet ik helaas niet.

Bij onze barokke ras (de Frederiksborger dus) die oorspronkelijk uit Denemarken komt is het zo dat in Nederland geen keuringen worden gehouden.
Wij hebben een aantal jaren terug een aantal keurmeesters over laten komen naar Nederland om hier zelf een keuring te houden, maar dit is uiteraard best kostbaar.

Inmiddels is er ook een afdeling Frederiksborgers in Duitsland bij het Rheinische Pferdestammbuch waar ook hengsten gekeurd worden.
Daar gaan wij nu altijd heen. Of terug naar Denemarken.

Ik ga er zelf vanuit dat indien er geen afdeling van het stamboek in het land aanwezig is, is er ook geen keuring.