Dressuurhengst voor Oscarxkalusha

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dunkindonut

Dressuurhengst voor Oscarxkalusha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-15 20:23

Ik loop al een tijdje te denken over het dekken van mijn merrie van Oscar (Wolfgang x Nabuur x Courville xx) x Kalusha (ulster x Orthos), en rond de 170m groot. Dressuur is niet echt haar ding, maar wel die van mij :o . Springen kan ze super goed met zeeer veel vermogen, rek. Ze springt alles, en weigert nooit wordt wel heel fanatiek hierin.
In de omgang is ze super lief, en ze is braaf op vreemd terrein. Ze is heel cool en nuchter en kijkt eigenlijk nergens van op. Onder het zadel is ze vrij moeilijk en snel gespannen, deels door haar 'achtergrond' waar ik hier niet over uitweidt. In de training en op wedstrijd gaat het wel steeds beter.

Ik kon geen goede foto's vinden. Bij de stand foto staat ze hoogst on-charmant, waarbij het lijkt of ze overbouwd is. Ik zal kijken of ik hier een betere foto voor kan vinden. Ik heb geen recente foto's van onder het zadel. Ze heeft iig een stuk minder spanning nu op wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een hengst met een gevoelig/sensibel karakter mag, als hij maar meegaand is en wel te rijden. De maat zou ik graag rond de 170 houden. Niet veel groter en zeker niet kleiner dat 165. Ik houd wel van een steviger gebouwd paard, als alles maar in verhouding is. Een luxer kleurtje zou wel leuk zijn, zwart of donkerbruin. Het dekgeld mag rond de 750 zitten.
Wat ik graag verbeterd zou willen zien:
* Meegaander karakter onder het zadel
* Ruimere draf. Haar achterbeen gebruik is ok. Stap en galop zijn mooi ruim.
* Luxer hoofd
* Meer opwaarts gebouwd, ze is vrij verticaal gebouwd.

carika

Re: Dressuurhengst voor Oscarxkalusha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:54

Spielberg?
Bruin, 173 cm veel massa en fijne karakter.

dunkindonut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-15 21:44

Spielberg zou idd een leuke optie zijn. Houd ik zeker even in gedachten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:52

Grappig, die kwam ook het eerste in mij op...heb je alleen wel kans op een erg flink paard.