veulentje komt bijna spannend en stress

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vickz

veulentje komt bijna spannend en stress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 20:05

Hoi

Ik verwacht vol ongeduld het 1ste veulentje van mijn 15jarige merrie... Maar oooh wat heb ik stress! Ik ben zo benieuwt maar ook zo bang dat het gaat misgaan.

Het komt nu echt wel dichtbij. Ze is uitgerekend begin juni en is nu al enkele dagen aan het harsen (gelig spul nog geen wit) en ik vind dat haar banden al wat losser worden. Buikje is de laatste week ook nog enorm verdikt. Deze avond komt een kennis een birthalarm brengen. Wanneer zou ik die moeten aandoen?

Wanneer moet ik ingrijpen bij de bevalling? Want ik vrees dat ik nogal emotioneel zal zijn op die moment en weet niet of ik nuchter zal kunnen denken, bij andere paarden ben ik steeds kalm, maar bij mijn eigen paarden is dat een ander verhaal :P

Hoe groot is de kans dat er wat misloopt met merrie of veulen? Ik ben nu misschien een beetje overbezorgd ;-) Maar had graag wat ervaringen van jullie gelezen. Wie had nog zo'n dubbel gevoel?

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:07

Gefeliciteerd, wat leuk.
Heb je een foto van haar?

friesiszwart

Re: veulentje komt bijna spannend en stress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 19:59

Ik zou als je het alarm hebt deze direct omdoen. Dan kun je wennen aan het ritme van de merrie. Gaat inderdaad spannend worden nu.
Spannende maar heel leuke periode komt eraan.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:16

Hoe staat het ervoor, is de merrie inmiddels al bevallen?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:24

Ik heb wel een bestandje "bevallen voor dummies", dat heb ik gemaakt voor het geval er hier een bevalling begint en mijn man alleen thuis is. Zit nu met een verdrietig kind, maar zal het je vanavond even sturen.