Gezocht: vorige eigenaar Fjordenruin Falco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

noontje84

Gezocht: vorige eigenaar Fjordenruin Falco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-15 11:06

In februari heb ik Falco gekocht in Ootmarsum. Toen is mij verteld dat hij daar van jongs af aan was, ze hem zelf onder het zadel en voor de wagen hebben beleerd en dat hij daarna voor de huifkar heeft gelopen. Vervolgens heeft hij sinds april 2014 op de wei gestaan, omdat de eigenaar te oud werd voor het mennen.

Maar nu kom ik er via via achter dat hij zeer waarschijnlijk maar circa zes weken in Ootmarsum heeft gestaan....
Na aanschaf heb ik zijn fokker nog gebeld die aangaf dat hij hem als veulen heeft verkocht aan mensen die hem vervolgens doorverkocht hadden aan de mensen waarvan ik hem gekocht heb. Maar ik heb de fokker dus niet gevraagd wanneer dat dan was (ik nam aan dat dat dus als veulen was)

Op deze manier hoop ik zijn vorige eigenaar te vinden, want ik ben wel benieuwd wat hij dan wel in het verleden heeft gedaan.
De eerste maand probeerde hij continu de bak uit te rennen, dat is niet iets dat hij bij mij geleerd heeft ;-). En een zweep van hand verwisselen zorgde ervoor dat je ineens een paar meter verderop stond, een tik geven omdat hij door mijn hulpen heen denderde, resulteerde in een enkeltje grond voor mij.
Van dat onzekere paard is gelukkig weinig over, het is een verschrikkelijk lieve knuffel die zeker met grondwerk zijn stinkende best voor je doet. Maar ook een hele sterke eigen mening heeft. Als je hem overvraagt met iets dat hij lastig vindt, flipt hij, dat is zijn onzekere kant. Gelukkig ken ik inmiddels redelijk zijn grenzen en signalen ;-).

Ken je hem, of weet je iets over hem, dan hoor ik het graag! Gewoon uit interesse, maar het zou voor mij ook helpen om dingen te verklaren.

Hier nog even een paspoortje
Falco 1-5-2009
Vader: Kunar
Moeder: Yjetta (mv Ohlsen junior)

Toen ik hem net had
Afbeelding

Afbeelding

De boef nu
Afbeelding

Bella

Re: Gezocht: vorige eigenaar Fjordenruin Falco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:46

Zijn gedrag op alles wat jij noemt klinkt mij meer als 'onbeleerd' in de oren. Angst voor het onbekende. Maar zijn naam komt me heel bekend voor, maar ik ben bang dat dat puur is als afstammeling van de fokker.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 07:45

Hoi, Dank je voor je antwoord. Veel van zijn trucjes kun je inderdaad toeschrijven aan leeftijd en onervarenheid. Maar alle hulpen kende hij al en ook is hij erg verkeersmak. En met hetde bak proberen uit te lopen ging het er soms vrij heftig aan toe waardoor zowel mijn instructrice als ik sterk het idee hadden dat hem dat vaker gelukt is.

We hadden bedacht dat het leuk is om hem eens voor de wagen te zetten( waarbij we het natuurlijk niet zo ineens zouden doen, maar eerst rustig inspannen een keer), maar nu ik niet weet of hij daar echt wel voor heeft gelopen lijkt me dat niet zo'n goed idee meer. Zeker omdat hij meestal erg braaf is, maar als hij geen zin heeft dan heb je je handen vol en als hij, wat hij dan doet, ook voor de wagen zou doen, wordt het echt gevaarlijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 07:54

Ga eens op Fjordenwereld rond kijken
Misschien kunnen ze je daar meer vertellen.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 08:02

Ik heb daar al een account aangemaakt. Vervolgens moet je een mail sturen om je account te activeren, maar die mail krijg ik telkens terug omdat hij niet bezorgd kan worden.
Nu heb ik degene die volgens mij beheerder oid is daar al een paar via bokt gestuurd, maar nooit antwoord op gekregen...

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:09

en via chip nummer de vorige eigenaar achter halen?

Jacky93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 08:12

Hey,
Dit is de falco die ik wel herken qua karakter. (Ik ben niet de oude eigenaar maar weet wel wie de eerste koop dan gedaan zou moeten hebben en hoe zijn eerste levensjaren zijn geweest)
Ik moet alleen vanuit t paspoort bevestiging hebben of zijn fokker uit goudriaan komt?

X

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 08:47

Via chip nummer kreeg ik helaas de melding ' eigenaar onbekend '.

Helaas zijn fokker zit in Eldersloo

Jacky93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 09:33

Oke dan is het in ieder geval niet die falco.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-15 11:04

We zijn iets verder. Mijn staleigenaar heeft onlangs nog een veulen aan de verkoper verkocht en hij zei dat hij had gehoord dat hij wel voor de huifkar heeft gelopen, alleen dus niet bij de verkoper.

Nu ben ik dus vrolijk alle huifkarverhuurbedrijven in Twente aan het afbellen, tot nu toe zonder succes.

Ik zou zo graag weten wat zijn verleden is. Iemand nog een idee?

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:57

Ik weet dat bij manege Nijhuis in eibergen een falco als voltige paard is geweest, Deze was niet van de manege zelf maar van de voltige instructrice zij heeft hem niet meer geloof ik want de lessen zijn stilgezet door gebrek aan geschikt paard..

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-15 19:23

Tnx, maar longeren kende hij niet. Dus het lijkt me niet dat hij dat was.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:11

Falco komt me bekent voor maar er zijn denk ik meer fjorden die zo heten.

Je kan eens via fb bij de fjordengroep een oproepje plaatsen.

noontje84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 13:23

Berichtje om me aan te melden bij die groep is verstuurd, tnx!