Hai Roadracer,
bedankt voor je reactie!
Helaas heb ik in december mijn Highlandpony moeten laten inslapen, had en heb daar nog steeds veel verdriet van.
Nu heb ik sinds 3 jaar een shetlander merrie die altijd met ons mee ging aan de hand en voor en mede door haar heb ik toch besloten om weer een nieuw paard erbij te nemen.
In het verleden heb ik al eens een Fell pony gehad en vind dat ze over het algemeen een erg fijn karakter hebben.
Wat ik ook prettig vind is dat ze vaak eerst voor de kar beleerd worden en vaak dan ook op latere leeftijd, zoals eigenlijk bij alle paarden zou moeten, onder de man gebracht worden.
Dit is dan ook bij onze nieuwe vriend gebeurd.
Josh van de Oldematen wordt deze maand 11 jaar,is 1.36m, is tot zijn 6e hengst geweest en heeft dubbelspan en enkelspan gelopen.
Met 10 jaar is Josh ingereden en doorgereden, maar een klein half jaar.
Toen ik hem kocht, tenminste ik heb hem een maand op proef gehad, had hij al een paar maanden niets gedaan.
Ik heb hem opgehaald, kennis laten maken met mijn pretshet en dat klikte meteen.
Alischia, die ik eigenlijk altijd smurf noem, heeft het erg moeilijk gehad nadat Billy was overleden, zij was erg depressief.
Ik heb iedere dag met haar gewandeld en ben op een gegeven moment met haar gaan fietsen en heb haar zo door haar rouwprocces gekregen, want na 3 maanden had ze ineens weer belangstelling voor andere paarden.

Nu vond Josh het bij mij in het begin best spannend.
Ik sta met de paarden bij het Amsterdamse bos en dat is beslist geen Veluwe.
Hier is op een woensdagmiddag als het zonnetje schijnt achter elke boom een verkleed prinsesje of zeerovertje verstopt, komt er een groep Nordicwalkers verdwaalt over het ruiterpad als het geen mountainbickers zijn.
En daarbij verschrikkelijk veel honden en heb zelf ook altijd mijn hond mee.
En daarbij heel veel bruggetjes waar hij nog steeds af en toe als een giraf overheen waggelt omdat hij met een oog probeert tussen de planken door te kijken of er geen monsters onder zitten.
Maar wat een geweldig paard is hij!
Ik heb hem nu bijna twee maanden en we rijden al met mijn smurf vanaf dat ik hem anderhalve week had.
Eerlijk gezegd denk ik dat hij nog het meest moest wennen aan het bitloosrijden.
Verder rij ik altijd met barebackpad en stap dan via een boomstam op en daar wil hij zich nog weleens 6 keer omdraaien.
En die pretshet die af en toe helemaal uit haar plaat gaat omdat ze het zo fijn vind weer op deze manier op pad te gaan.
Maar nogmaals wat doet hij dit goed
Na zo`n korte tijd zijn wij al vrienden voor het leven geworden

http://vid297.photobucket.com/albums/mm ... edcba1.mp4
En verder ben ik puur recreatie ruiter.
Weer of geen weer altijd naar buiten, zowel rijden als wandelen.
Mijn paarden staan op een fijne plek met riante uitloop en schuilstal, daarbij een stukje land waar ze iedere dag anderhalf uur op gaan zodat ze wat te snacken hebben.
En in september ga ik altijd met de paarden, sleep dan mijn niet paardeman mee, naar vrienden op de veluwe om daar lekker bij te komen en weer eens ergens anders te rijden.
Als we een jaartje verder zijn dan wil ik ook met mijn span naar het strand.
Voor de kar is bij ons niet echt een optie, niet veel mogelijkheid, mag namelijk niet in het bos.