Oscar X Special D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anita26

Oscar X Special D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:21

Hoi,

ik ben op zoek naar een nieuw paard. Nu heb ik de kans om een paard te kopen een oscar X special D merrie. Deze merrie is afgelopen maart 4 geworden.
Ik kan zelf wel rijden maar ben geen held. Ben vooral in het begin wat onzeker en angstig ook als ik voor het eerst op vreemd terrein kom.
De merrie is echt super mooi en goede bewegingen.
Mijn vraag is hebben jullie ervaring qua karakter en hoe deze paarden in de omgang zijn?

evelien11

Re: Oscar X Special D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:23

Als je zelf met rijden geen held bent zou ik je een wat ouder paard aanraden die zelf al wat meer vertrouwen heeft. Jaartje of 6/7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:24

Op papier kun je geen karakter bepalen, dat verschilt erg per paard. Gewoon een paar keer proberen, dan kijken of de klik er is. En idd wat Evelien zegt, misschien gaan voor een iets ouder dier.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:27

Bij twijfel niet doen.
Bij het lezen van je post, denk ik niet dat een jong paard wat voor je is.
Goede bewegers zijn vaak toch wat sensibel.
Heb er 2 van special D. 1 is erg sensibel (merrie) en de ander (ruin) niet, al is hij niet voor beginners, paard heeft een leider nodig.

anita26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 18:31

nou mijn gevoel zegt ook een iets ouder paard. inderdaad rond de 6 of 7. Die gewoon net iets meer gezien heeft. Ze zegt wel dat paard echt super braaf is hoor. Maar ik twijfel best wel omdat paard nog zo jong is en gewoon heel weinig heeft gezien. Je moet alles weer opnieuw met zo paard doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:39

Ik denk niet dat deze combinatie veel voorkomt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:42

anita26 schreef:
nou mijn gevoel zegt ook een iets ouder paard. inderdaad rond de 6 of 7. Die gewoon net iets meer gezien heeft. Ze zegt wel dat paard echt super braaf is hoor. Maar ik twijfel best wel omdat paard nog zo jong is en gewoon heel weinig heeft gezien. Je moet alles weer opnieuw met zo paard doen.

mijn paarden zijn ook braaf, maar wel bij de juiste ruiter. Heeft overgens niet alleen met leeftijd te maken. Vaak zie je als het mis gaat een soort sneeuwbal van miscommunicatie.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:49

Kun je haar niet eerst proberen? Oscar's zijn over het algemeen nuchtere, brave paarden. Van Special D weet ik het niet. Dus het zal ook zeker liggen aan de merrie van deze merrie. Ik heb zelf een paar lieve, maar erg sensibele Oscar's. Dat betekent dus erg vlug, maar niet gemeen. Maar volgens mij niet geschikt voor "beginners", in ieder geval niet als jong paard. Dat heeft bij ons in ieder geval ook wel met de moederlijn te maken.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:14

Met Oscar nakomelingen geen ervaring. Heb zelf een Special D merrie daar kun je 13 wkn geen zadel opleggen en zo wegrijden.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:45

Probeer een paard te vinden waar je alles op uit kan proberen wat je er straks mee wilt gaan doen! Als er een klik is met rijden en opzadelen enz ga je nog een x terug om een buitenrit te maken En eens een hindernis te springen bijvoorbeeld!

Laat het rijden ook altijd filmen kun je nog terug kijken!

Het is belangrijk dat je een klik hebt en vertrouwen!

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:53

Ik ken twee Oscar's.. Beide zijn echt geen beginners paarden..
Wel eerlijk maar heel sensibele en rillerig.
De Special D die ik ken is wel een braaf paard.

Ik zou gewoon een keer proef gaan rijden.
Dan voel je het al snel genoeg!
En doe alles wat je er thuis ook me zou willen doen. (balkjes, buiten rijden enz)
Dan voel je snel genoeg of het goed zit of niet :j