[TI] welk bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nonnie89

welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-15 09:36

Hallo allemaal!!!

Hier een vraag met wat voor een bit jullie rijden.
Ik rijd met een billy allen D-trens. Ik heb altijd met een dubbelgebroken watertrens gereden, maar omdat hij zich zo sterk kan maken werkte dat niet meer.
Hebben jullie mss nog tips.

Berdien

Re: welk bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 13:53

Sterk maken los je niet op met een scherper bit, dat is echt een rijtechnisch iets. Ik heb mijn ruin altijd op een dubbelgebroken trensje gereden, ik rijd hem nu op een Myler level 2 bitje. Daar is hij heel fijn op te rijden. Het is een vreselijk actief en druk dier met rijden, met veel power en heel voorwaarts. Maar terug te rijden op m'n pinken :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:48

Hier alles standaard op dubbel gebroken argentaan bitje...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 17:56

Is een Billy allen neem aan de snaffle scherper dan een watertorens dubbel gebroken?

Rij zelf namelijk met een myler level 2 en is zeker niet scherper dan een sprenger watertrens dubbel gebroken die ze hiervoor had. En myler en Billy allen schelen heel weinig van elkaar of ik begrijp ik je verkeerd

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 06:18

hier na aantal bitten geprobeerd te hebben die gewoon niet lekker zaten bij tinkie en waarbij hij aangaf het niet prettig te vinden paar mylers level 1 aangeschaft, dit werkt voor mijn paardje top, hij loopt er goed op en laat zien dat ie het prettig vind, vanwege zn leeftijd nog level 1 in toekomst ws level 2

Nonnie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 21:04

wortelsussie schreef:
Is een Billy allen neem aan de snaffle scherper dan een watertorens dubbel gebroken?

Rij zelf namelijk met een myler level 2 en is zeker niet scherper dan een sprenger watertrens dubbel gebroken die ze hiervoor had. En myler en Billy allen schelen heel weinig van elkaar of ik begrijp ik je verkeerd

Hij is volgens mij wel scherper ja. Hij word hierdoor in ieder geval minder sterk.
Wat houden die levens in van de myler bitten?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 07:50

Level 1 is een Billy allen bit.
Level 2 heeft een klein tongboogje
Level 3 heeft een beste tongboog, daar zal mijn keuze nooit naar gaan. Google maar voor de afbeeldingen. Daar kan je ook lezen in welke fases je paard welk level kan in doen. 2 vind ik prima en eenBilly allen krijgt me andere pony omdat ik nog een myler te duur vind.

Toch geloof ik niet veel dat het een scherper bit is. Ik denk eerder dat je paard dit bit beter accepteert waardoor die beter erop loopt.

valck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 09:58

ik rij met eerst met d trenns ging voledig niet goed en nu pessoa bit en daarbij heb nog moeilijk mee om te rijden dus zoek iets sterker. soms is wel moeilijk

Kevin_Waylon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 10:01

Ik heb een shetlander en daar rijden soms hele kleine kinderen op. Maar ik heb een dubbel gebroken watertrens.

valck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 06:49

ik zoek zelf naar goede bit maar ik wil foto laten zetten maar gaat niet