dus toch.... helaas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juttertje88

dus toch.... helaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 15:02

Hai bokkers
Gister het vervelende kt bericht gekregen dat mijn merrie toch het veulen heeft afgestoten.
Wel paar scans gehad..
1 maand - eerste scan (wel drachtig)
3e maand - tweede scan (twijfel, werd wel wat gevoeld maar niks gezien)
5e maand - derde scan (werd wat gevoeld en de navelstreng was te zien dus bleek gewoon drachtig)
5e maand - vierde scan (week na de derde scan. deze werd gedaan omdat we echt graag het veulen zelf wilde zien, en gezien de da toch voor haar tanden kwam..... was wel iets te zien maar weer niet duidelijk)

Wel is ze paar x daarna weer hengstig geweest, eerste keer was ze echt heeeeel erg hengstig.
We vertrouwden het niet en gister weer laten scannen (gister was ze precies 8 maanden)

Er zat niks meer in! Veulen is dus afgestoten tussen de 5e en 8e maand..

Ik heb nooit wat raars gevonden in stal of in de paddock. Dus het is waarschijnlijk al vlak na de 5de maand gebeurd.

Ik weet nu niet of ik blij moet zijn of niet. Het is een heel dubbel gevoel. Ik keek er heel erg naar uit dat het veulen zou komen.

Maar mijn merrie had wel last van bloedarmoede en ijzertekort, ook is het al een wat oudere merrie dus de bevalling had wel een risico geweest voor haar..

Ik had me er helemaal op ingesteld dat ik februari pas weer kon opbouwen met rijden, en nu ineens kan ik eerder gaan rijden..
Aan de ene kant ben ik blij, want miste het rijden echt, maar aan de andere kant... geen veulen straks over 3 maanden..

Mijn merrie is dus de laatste maandjes dik geworden door het voer wat ze kreeg en dat ze niet veel kon doen (omdat we dachten dat ze nog drachtig was)

Ik moet dus wel weer gaan rijden om haar weer op conditite te brengen, dus ik ga gewoon weer lekker rijden.. Alleen wandelen gaat niet, want dan heeft ze weer energie teveel.. En longeren is moeilijk want dan trekt ze zich altijd los en gaat ze de hele bak door, moet nog even iets halen om de bak af te zetten dan gaat het wel.

Heb vandaag al gereden, halfuurtje, (ben alleen gaan stappen en 1x linksom en 1x rechtsom gaan draven en liet mijn merrie aangeven wanneer ze wilde stappen)

De afgelopen weken/maanden heb ik ook niks aan mijn merrie gemerkt dat ze verdrietig of chagrijnig was..

Ik ga natuurlijk niet teveel rijden ineens maar ik bouw het wel rustig op, zolang mijn merrie er zin in blijft hebben lijkt het mij geen probleem..

Is het raar dat ik met een dubbelgevoel zit?

Pollewop113

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 16:57

Ik vind het helemaal niet raar dat je met een "dubbel" gevoel zit. Als je al een hele tijd in de overtuiging bent dat je een veulen verwacht en het blijkt plotseling toch niet zo te zijn. Dan is het logisch dat je niet meteen staat te springen om het rijden weer op te pakken, ook al heb je het rijden gemist. Je leeft naar iets toe en dan is de klap hard als dat toch niet zo blijkt te zijn.

7ofhearts

Re: dus toch.... helaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 17:01

Natuurlijk mag je hier verdrietig om zijn.
Je verheugd je op een leuke tijd met moeder en kind en dat mag niet zo zijn.

Hopelijk pakt moeder de draad ook weer snel op.
Afleiding is hier altijd een goede raadgever zeggen ze.

Sterkte

LdeReus

Re: dus toch.... helaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 23:31

Tuurlijk is dat niet raar. Het is hartstikke sneu dat het veulen verstoten is, maar zoals je zelf aangeeft, waren de condities van de merrie ook niet optimaal. Je weet in ieder geval dat je merrie d'r verder geen last van heeft en je de draad weer kan oppakken. Niet te veel over blijven piekeren, het is immers gebeurd en je kan d'r niks meer aan veranderen (helaas).