[TI] Western tinker(tje) met maanogen vrijblijvend gezocht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Western tinker(tje) met maanogen vrijblijvend gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:16

Lieve dames en heren Tinkerliefhebbers,

Al tijden loop ik te kwijlen wanneer ik tinkers zie :~ . Wat een fantastische paarden! En sinds ik vorige maand voor het eerst op een superbrave Tinkerruin een heerlijke buitenrit heb gemaakt, ben ik stiekem wel een beetje verkocht <3

Ik ben al een tijdje soort van los/vast bezig met het oriënteren over de aanschaf van een eerste eigen paardje. Er is flink wat geld gespaard, ik heb nagedacht over waar ik zou willen stallen en ik weet zo'n beetje wat ik met een paard zou willen doen. De keuze is nu; ga ik voor een paard wat ik al ken, of ga ik op zoek naar een Tinker. Om voor mezelf de keuze wat makkelijker te maken, lijkt het mij handig om de keuzes wat concreter te maken en al een beetje te gaan proeven aan de mogelijkheden.

Daarom heb ik jullie hulp nodig! :D :o

Wat ik zou zoeken in een tinker is een relatief klein maatje; ik ben zelf 1.60 en heb korte beentjes ;) Zwart/wit bont en een wit hoofdje vind ik het allermooist. Verder zijn zowel ik, als - voornamelijk - mijn vriend helemaal weg van maanogen ;). Ik rij zelf western en doe veel met grondwerk, Natural Horsemanship en een beetje vrijheidsdressuur, maar ik zou vooral lekker veel willen genieten van het rijden in het bos.

Voordat ik deze post heb aangemaakt heb ik natuurlijk de afgelopen tijd al her en der gezocht naar tinkers. Er zijn een aantal handelsstallen, er is Marktplaats en er is Bokt. Hebben jullie tips over waar ik zou kunnen zoeken? Of weet 1 van jullie toevallig een tinkertje te staan zoals ik hierboven schets? Hoeft niet perse western beleerd te zijn, omscholen kan altijd nog.

Alle tips en opmerkingen zijn van harte welkom. Mag ook via PB. Ik ga open de zoektocht in. Leeftijd maakt ook niet zoveel uit, een betrouwbaar oudje is ook welkom bij mij :j

Alvast heel erg bedankt!

Set_Elkol

Re: Western tinker(tje) met maanogen vrijblijvend gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:21

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:21

Ik ken niet direct een tinker die er aan voldoet eigenlijk, vrees enkel dat de mod's dit naar boktmarkt gaan sturen :) .

Veel succes met je zoektocht naar een paardje :D !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:24

Ik ken iemand die altijd wel een beetje weet waar een leuke tinker te koop is. Kan haar wel even vragen. Stuur me anders even een PM zodat ik het niet vergeet :)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 22:28

Set_Elkol schreef:
onbeleerd ook een optie? Ik vind dit zelf een erg leuke merrie, ook gefokt door een bokster. Wel een redelijk grotere maat.

http://www.bokt.nl/markt/ad/337189/grot ... aangeboden

Oef, wat een schitterend paard zeg! Ik denk alleen dat een paard "met knopjes erop" :D wat beter bij mij past.

Lori schreef:
Ik ken niet direct een tinker die er aan voldoet eigenlijk, vrees enkel dat de mod's dit naar boktmarkt gaan sturen :) .

Veel succes met je zoektocht naar een paardje :D !

Dankjewel voor je reactie! Ik was me niet bewust van het feit dat dit niet echt mocht in dit topic. Ik zoek dan ook niet perse een link naar een specifieke tinker voor aanschaf, maar ook tips van welke stallen goed bekend zijn, welke mensen dit soort tinkers wellicht verkopen en andere algemene tips omtrent de aanschaf van een tinker. En als mensen de perfecte motivatie hebben om écht voor een tinker te gaan i.p.v. een ander paard, dan hoor ik dat ook graag. Ik laat me graag overtuigen :Y)

Benfan schreef:
Ik ken iemand die altijd wel een beetje weet waar een leuke tinker te koop is. Kan haar wel even vragen. Stuur me anders even een PM zodat ik het niet vergeet :)

Je krijgt PB! Lief dat je voor me na wilt vragen! :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:39

Nou ben het niet zeker of het mag of niet, nou ik heb zelf goede ervaring met Hetty van tinker horses kanters :). Mijn tinker ruin komt van daar en heb 'm dit jaar al terug 4 jaar :D .

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 09:42

Ah top! Ik zal haar eens bellen. Misschien weet ze wel wat. Ik kom ook steeds uit op Tinkerstal McCloud, maar zag al een eerder topic op Bokt met niet al te goede berichten hierover. Of gaat dat nou echt puur en alleen om de zadels die niet passen.

En wat zijn nog meer goede plekken om eens te bellen, of te kijken?

jamietinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:47

ik heb mijn tinker van tinkerstal de bonte parels
een hele goede stal en die man heeft echt een hart voor de paarden.
hij had een keer een tinker verkocht en de tinker is daar dus mishandeld hij heeft hem toen weer terug gekocht. je kan er niks mee maar hij staat nu bij andere paarden in de wei.
paarden zijn heel lief maar ook erg mooi!

tinkerstal McCloud zou ik niet heengaan niet zo'n goede stal. paarden die heel lief waren daar maar thuis onhandelbaar.

Succes!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:51

Jeej Marlien een tinker *\o/* *\o/* .

Chendo heb ik via Marktplaats gevonden (okee hij is dan misschien wel wat te groot voor wat jij zoekt, maar ik ben zelf ook maar 1.62m).

Maar mijn advies, kijk gewoon af en toe eens wat rond. Chendo ben ik ook zo tegen gekomen. Simpelweg omdat mijn nicht zei: typ eens "Irish Cob" in op marktplaats. En tada 1e advertentie was Chendo :+ :D

Overigens Chendo was bijna 4 toen ik hem kocht, en basis ingereden dressuur. Is ook omgeschoold ;)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:45

De maat die jij zoekt is er op zich meer dan genoeg, maar bereden zijn ze soms iets minder ervaren.
En het is toch juist leuk om zelf onder begeleiding een en ander te leren? Als het karakter bij je past.
Dan heb je ook een grotere cirkel bij wat voor stallen je kan gaan kijken, de meeste bekende zijn meer fokkers en zijn de paarden niet altijd goed bereden.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:11

sanne1992 schreef:
Jeej Marlien een tinker *\o/* *\o/*

Marlien heeft al een Tinker... 2 zelfs :j
.
.
.
.
.

:') Sorry, kan het niet laten.. ik heet ook Marlien :D
Je kan eventueel ook nog contact opnemen met Noelle van Tinkercottage O'Britain (http://www.obritain.nl). Zij heeft meerdere kleinere maat (1.45-1.55) Tinkers rondlopen waarvan sommigen ook wel te koop zijn voor het juiste baasje/bazinnetje.

Wat jouw lengte en korte pootjes betreft (zit het 'm in de naam?) ik ben zelf ook maar 1.57 met korte pootjes en mijn ene Tinker is 1.55 (de bonte in mijn profiel) en de andere 1.52 (de bruine). Die van 1.55 is dan wel weer een Grai en dus vrij slank. Die van 1.52 is een lichtgebouwde Cob.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:34

Dat noem ik geen kleine maat, maar gemiddelde maat, Marlien :P

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 21:37

Owwww hahahaha _O-

Volgens mij heb jij het maar goed voor elkaar daar met je paarden! (ik heb even op je profiel gespiekt)

Ik zal komende maand eens een aantal stallen die hier genoemd zijn bellen en wat rondvragen. Ik ben echt superblij me alle tips, zelf had ik nooit zo snel zoveel stallen kunnen vinden! +:)+

Het hoeft overigens ook niet perse een volledig beleerd paard te zijn aangezien ik wel wil omscholen naar western en daar ook al goede begeleiding voor heb gevonden. Ik wil alleen het liefst niet al te lang te hoeven wachten met buitenritten kunnen maken na aanschaf van een paardje. Dat is is het stiekem eigenlijk meer :o :D :=

Gerdjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:40

tinkerboerderij in Uden heeft altijd hele gave tinkers! het is alleen wel een beetje ver weg voor jou volgens mij... maar deze mensen helpen je echt heel erg goed in je zoektocht naar het juiste paardje!

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:41

Bij ons op het eiland zit Hegro's Horses, een kleinschalige stal die altijd een aantal verschillende Tinkers verkoopt. Ze heeft een website, maar als je op Facebook "Marina Hegro's Horses" intikt, kan je haar persoonlijk even spreken. Dat is wellicht fijner.

Dit is overigens de website: http://www.hegroshorses.nl

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:45

snowdon schreef:
Dat noem ik geen kleine maat, maar gemiddelde maat, Marlien :P

Oke maar voor kleine vrouwtjes met korte pootjes juist wel een mooi maatje ;)

paulinebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:47

Mijn tinkermerrie komt wel van tinkerstal McCloud en ze is geweldig. Nooit een seconde spijt. Ongetwijfeld minder goede verhalen, maar ook heel veel goede. Dus als je enige kennis van zaken hebt, gewoon kijken of er een leuke voor je tussen zit. Je hebt vaak met handelaren te maken dus gezond verstand is altijd goed om mee te nemen :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:59

Ik hoor hier juist dat de meiden/vrouwen met korte pootjes 1.50 al veel te groot vinden, even ander perspectief dus

aricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:29

De bonte hoeve in Sprang Capelle , heeft leuke en paarden en veulens te koop
Een betrouwbaar adres

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 14:27

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:03

Met mijn 160 en korte pootjes is onze oude tinker met zijn 156 en breed ruim 10 cm te groot toch. Ik ben zelf gaan rondzoeken vanaf 135 maar dat blijkt toch net weer te klein. Ik ben uiteindelijk uitgekomen op een geschatte eindmaat van 145. Tenminste dat is de bedoeling. En op een jong dier omdat beleerd moeilijk te vinden is. Omdat die vaak net zadelmak zijn, of net geimporteerd en daardoor nog zoekende in karakter en gedrag. Of peperduur en niet naar onze smaak. -O-

Ik zou eventueel zelf een advertentie plaatsen met de omschrijving waar je naar op zoek bent en voor de zekerheid ook gaan kijken naar tinkers die niet aan je ideale uiterlijk voldoen. Wie weet heeft jou droompaard wel twee donkere ogen en is egaal bruin. :D

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 19:44

Haha, ja zo is het maar net. Ik had de afgelopen dagen mijn ogen op een witte (met een beetje vos erin) van Marina van Hegro horses. Ik was helemaal verliefd op de foto. 's Middags gebeld voor informatie, 's avonds terugbellen om afspraak voor bezichtiging te maken, was hij al weg!! %) Echt bizar hoe snel dat kan gaan.

Ik ben er echter achter dat ik me toch stiekem steeds wel meer aangetrokken voel tot de witte, of bonte vos achtige tinkers, nu ik wat meer met mijn zoektocht bezig ben. Maar wat je zegt, je weet nooit waarmee je eindigt. In ieder geval zijn het vooral de ogen die me moeten aanspreken en een open karakter. Ik denk ook dat zo tussen de 145 - 155 voor mij prima is, al heb ik liever wat kleiner, dan groter, maargoed we zien het allemaal wel. Morgen maar eens verder met bellen en rondvragen. Ik vind jouw tip om zelf een advertentie te plaatsen ook een goeie, thanks! +:)+

Blacky schreef:
Kwam toevallig dit topic tegen en kwam toen dit bericht op facebook tegen, alleen geen maanogen..
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Ik ben al door een paar mensen op deze gewezen. Ik zou kunnen bellen, maar zo op de foto's niet gelijk een klik, maargoed, je weet het maar nooit natuurlijk :o

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 19:52

Bij ons komt binnenkort een zwartbonte merrie van 1.53m en zes jaar met wit hoofdje.
Ik ga er rustig aan mee aan de gang voor dat deze officieel te koop komt, maar je zou dr allicht in de gaten kunnen houden of het wat voor je is. Ze is zadelmak en ik ga er Trail en Trec mee rijden zolang ze hier is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-15 20:40

Marlien, geduld en veel bekijken is het toverwoord. Ga desnoods kijken bij dieren die je op het eerste gezicht niks vind. Ook zoeken moet je leren en hoe meer je ziet hoe beter je weet wat je wel en niet wilt in type, bouw, hoeveelheid haar, karakter enz.

Bij Connor zijn we bijna 8 maanden bezig geweest voor we een geschikte gevonden hadden. Zelfs een op proef gehad die toch niet als eigen voelde na twee weken. In eerste instantie op zoek naar iets egaals en ouder en ruin of merrie en afgericht. Uiteindelijk een bijna witte jonge hengst van 1,5. :+ tussen hem de eerste keer zien en kopen heeft nog bijna 4 maanden gezeten. Omdat hij alles was wat we niet zochten.

En ook bij Dinky Toy maanden op zoek geweest, heel veel gezien en net zoveel ook afgewezen. En uiteindelijk goed geslaagd al was het in eerste instantie een goed gevoel bij de foto. De eerste kennismaking was nogal prut :') . Hij moest niks van ons hebben. Maar tweede bezoek voor een ander was daar opeens ploink raak. En het derde bezoek moest ik hem uit mijn broekzak verwijderen.

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-15 10:32

Wat zijn jullie allemaal lief! Ik ben heel blij met alle tips. Ik heb gelukkig ook geen haast aangezien ik nu 2(!) hele lieve paardjes kan verzorgen zo nu en dan. Ik vind het heel erg fijn om ervaringen van iedereen te horen, ook wat betreft hoe lang het kan duren en waar je allemaal goed alert voor moet zijn. Superlief!

Ik ben niet van plan om voor een paard te gaan waar ik niet 100% zeker van ben en waar ik niet gelijk een klik mee heb. Natuurlijk is dat iets wat 'altijd nog kan komen', maar ik wil gewoon gelijk contact kunnen maken en er diezelfde avond bij wijze van nog over dromen ;-)

Snowdon, ik zal je website in de gaten houden, het ziet er allemaal erg goed en doordacht uit, ook wat betreft training e.d. :j Je mag t.z.t. ook altijd even contact met me opnemen :)