vliegendekens met hals welke?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

vliegendekens met hals welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:42

Hoi hoi mijn fjorden ruin is voorzien van een boog en een behoorlijke hals door laat castreren. Waar hij nu staat stikt het van de zomer van de steekvliegen. Nu ben ik alvast opzoek naar een goede vluegendeken met hals voor een betaalbare prijs. Had een harryshorse besteld maar deze kan boven al niet gesloten worden die gaat morgen retour :( Welke deken gebruiken jullie?

MoniekV

Re: vliegendekens met hals welke?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:43

Horseware! Die met v-sluiting passen mijn brede paard erg mooi.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 20:44

MoniekV schreef:

is dat de mio? Ik heb sinds kort wel horseware winterdekens die been erg goed naar tot nu toe zag ik van horseware alleen de mio een beetje goudbruin met oranje bies

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:49

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:12

Blon_D schreef:
MoniekV schreef:

is dat de mio? Ik heb sinds kort wel horseware winterdekens die been erg goed naar tot nu toe zag ik van horseware alleen de mio een beetje goudbruin met oranje bies

Nee, Rambo heeft een v-sluiting.

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 21:15

Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Ik vraag me dit al zo lang af en het paard dat ik nu heb gekocht kreeg ook een vliegendeken mee. Zelf lijkt het mij vreselijk voor ze , die muggen kruipen er toch ook gewoon onder en dan kan een paard hem nog niet weg slaag ook ....
Niet als commentaar bedoelt he !

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-15 21:18

marleen_a_a schreef:
Zou je mij willen uitleggen waarom je een vliegendeken gebruikt? Buiten de reden om dat er gewoon veel muggen zijn en dat dat vervelend lijkt voor het paard .
Ik vraag me dit al zo lang af en het paard dat ik nu heb gekocht kreeg ook een vliegendeken mee. Zelf lijkt het mij vreselijk voor ze , die muggen kruipen er toch ook gewoon onder en dan kan een paard hem nog niet weg slaag ook ....

Ik gebruik deze nu nog niet maar mijn paarden staan in een eikenbos. aankomende zomer stikt het daar van de steekvliegen. De muggen zijn er ook maar daar van gaan mijn paarden niet de hele dag rennen. een zwerm steekvliegen wel. ;)

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:21

De Rhino is een fijne deken vooral als het voor steek vliegen en muggen is, een vrij simpele vliegendeken gaan ze toch aan de buik hangen of steken ze doorheen.

Rhino paste mijn beide fjorden goed, duurdere aanschaf maar gaat jaren mee en is goed te wassen. Ademt ook goed wat ik wel belangrijk vind bij het warme weer. Paardendrogist heeft een goede service, kijk daar eens.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:30

Mijn dekens komen tegenwoordig hier vandaan (gratis verzending vanaf een bepaald bedrag) :
http://www.premierequine.co.uk/
Ik heb net 2 vliegendekens van hun binnen de super light en de bugbuster.
De kwaliteit is echt geweldig, zelfs bij de benen zitten nog extra bescherming.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 10:33

Free2 schreef:
Bucas Buzz-Off? Ik heb zelf geen vliegendeken maar wel een winterdeken van Bucas en die gaat nu al lang mee, zijn fijne dekens.
http://www.agradi.nl/bucas-buzz-off-ful ... tAodryoAfA

Bucas is niet zo interessant voor paarden met een hele brede hals. Dan is horseware beter.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 10:49

heb net bij welkoop een losse hals gekocht in cob. ff kijken vanavond hoe dat zit. mocht die niet passen is er ook nog full. Die kan ik snel weer terug brengen en krijg dan gewoon mijn geld terug hoop dat deze wel past..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 18:11

Ka_tje schreef:
Free2 schreef:
Bucas Buzz-Off? Ik heb zelf geen vliegendeken maar wel een winterdeken van Bucas en die gaat nu al lang mee, zijn fijne dekens.

Bucas is niet zo interessant voor paarden met een hele brede hals. Dan is horseware beter.

Dat is zo simpel nog niet.. Die van mij kreeg van de Rambo al vrij snel schuurplekken, lag ook gewoon niet zo netjes. Bucas past beter, maar ik wil eigenlijk gewoon de sweet itch hoody :')

Heeft de Rhino dezelfde pasvorm als Rambo? Zal die eens opzoeken, want wist niet eens dat daar vliegendekens van bestonden.

loezzzzie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 19:34

bucas! the intelligent choice :D

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 07:26

Ka_tje schreef:
Free2 schreef:

Dat is zo simpel nog niet.. Die van mij kreeg van de Rambo al vrij snel schuurplekken, lag ook gewoon niet zo netjes. Bucas past beter, maar ik wil eigenlijk gewoon de sweet itch hoody :')

Heeft de Rhino dezelfde pasvorm als Rambo? Zal die eens opzoeken, want wist niet eens dat daar vliegendekens van bestonden.[/quote]

Waarom neem je dan niet gewoon de bucas vliegendeken? Want het kost toch allemaal wat en als die pasvorm beter is zou ik dat gewoon doen. Iemand kan heel tevreden zijn van een bepaald deken/merk, maar ieder paard heeft ook een andere constitutie. Daar hangt ook veel van af. Mijn paard heeft een brede hals, maar ook een redelijk fijn lichaam. de rambo sweet itch hoody geeft voldoende ruimte om de hals te laten zakken (voor het grazen) en hij schuift bijna niet. Maar dat kan voor jouw paard volledig anders zijn

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 07:48

Bucas ligt erg boven mijn budget maar uiteindelijk bij Welkoop een hals gevonden die goed zat. Morgen de rest van de deken kopen ivm 20% korting. Het lichaam van mijn fjord heeft geen dekenproblemen het is echt die hals door laat castreren en een boog die ik graag in tact wil houden.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:41

super dat je een passende hals hebt gevonden!! Dan kan je zorgeloos de zomer door :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 08:57

marleen_a_a schreef:

Het wisselt erg per locatie, per paard en in hoeverre je paard buiten staat.
Ik woon dicht bij de kust, waardoor je over het algemeen veel minder steekbeesten hebt, maar helaas staat de tuin van de buren vol met fruitbomen waar veel insecten op afkomen. Overdag is er niks aan de hand, maar momenteel worden ze vanaf 19.00/20.00u 's avonds helemaal gek van de steekbeestjes, beginnen naar alle kanten te meppen en te ijsberen langs het hek. Dan heb je keuze of binnen zetten, of vliegendeken op en ze lekker buiten laten. Ze staan 24u buiten met inloop stallen en nu dus met continue vliegendekens op. Het is even niet anders. De rest van het jaar staan ze in hun nakie, dus ja ach.

Gewoon goed per situatie aankijken. Gaat je paard ineens veel schuren aan zijn staart/manen, staat die bepaalde momenten van de dag zich helemaal gek te slaan en zwiepen van irritatie, dan is het fijner voor ze met deken op. Heeft je paard nergens last van, dan hoeft die ook niks op ;)

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:01

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 09:15

ik vind over het algemeen dat de hals of te kort is als het paard graast..of dat de hals te krap is voor de nek..een halsdeken moet je passen en dan het paard gras laten eten.. dan zie je pas of het past..

Maar helaas heb ik nog maar weinig goede dekens kunnen vinden met een mooie lange en passende afneembare hals..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:06

Precies. Ik wil eigenlijk de Rambo sweet itch hoody in Bucas pasvorm met langere hals :+

Mijn paard wordt zonder deken lek geprikt en begint ook iets te schuren bijkomend voordeel is dat het een berg stof scheelt :')

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 11:19

Ik heb de Rambo protector, ivm de stevigheid, pasvorm en v sluiting.. maar hals komt nog niet halverwege... gelukkig handig met de naaimachine en een extra hals besteld die we gaan vermaken..

Snap dat echt nit zo'n kort hals.. ja als hij met het hoofd omhoog staat past hij precies..maar gaat er toch om dat ze ook goed passen tijdens hetgeen paarden het meeste doen op een dag.. eten ;)

ukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 10:31

Ik heb een Amigo Mio (goud met oranje bies) en die heeft een hele ruime hals. Alleen bij de schouders is 'ie wat krap. Nu is mijn Fjord niet heel breed, maar voor bredere Fjorden zal deze deken te smal op de schouders zijn. Het is wel een fijne, gladde stof die niet schuurt.

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 18:16

Hier de grotere hals binnen gekregen van de protector en deze past super en is met eten slechts ca 5 cm van de hals bloot, dus helemaal tevreden! Ik denk dat ik de andere hals een stukje vanaf haal om die 5 cm op te vangen, maar 5 cm is in ieder geval beter als de eerdere ca 25 cm

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 11:06

canisia schreef:
marleen_a_a schreef:

Het wisselt erg per locatie, per paard en in hoeverre je paard buiten staat.
Ik woon dicht bij de kust, waardoor je over het algemeen veel minder steekbeesten hebt, maar helaas staat de tuin van de buren vol met fruitbomen waar veel insecten op afkomen. Overdag is er niks aan de hand, maar momenteel worden ze vanaf 19.00/20.00u 's avonds helemaal gek van de steekbeestjes, beginnen naar alle kanten te meppen en te ijsberen langs het hek. Dan heb je keuze of binnen zetten, of vliegendeken op en ze lekker buiten laten. Ze staan 24u buiten met inloop stallen en nu dus met continue vliegendekens op. Het is even niet anders. De rest van het jaar staan ze in hun nakie, dus ja ach.

Gewoon goed per situatie aankijken. Gaat je paard ineens veel schuren aan zijn staart/manen, staat die bepaalde momenten van de dag zich helemaal gek te slaan en zwiepen van irritatie, dan is het fijner voor ze met deken op. Heeft je paard nergens last van, dan hoeft die ook niks op ;)

Blon_D schreef:
marleen_a_a schreef:

Ik gebruik deze nu nog niet maar mijn paarden staan in een eikenbos. aankomende zomer stikt het daar van de steekvliegen. De muggen zijn er ook maar daar van gaan mijn paarden niet de hele dag rennen. een zwerm steekvliegen wel. ;)

bedankt voor de uitleg !