even Voorstellen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xmarije84

even Voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:07

MarlindeRooz

Re: even Voorstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:08

Oh jeetje dit gaat echt een reltopic worden. :n

Behalve dat je te zwaar voor haar bent is het tuig en het bit ook vreselijk. :n Het zadel past echt niet en het bit is enorm scherp.
Vanwaar de keuze?

Auk1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:09

Allereerst, leuke pony! :)
Maar ben je niet een beetje groot?

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:14

Dit is het tuig wat ik van de eigenaar moet gebruiken. Ik ben 1,52 dus dat valt wel mee en ik lijkt idd zwaar maar ik ben net geen 60 kg

Laast ook duidelijk zijn dat ik ook liever met gewone trens rij maar dat dit het aangewezen tuig is van de eigenaar. hier kan ik dan zelf ook helas niet veel in veranderen

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:16

MarlindeRooz schreef:
Oh jeetje dit gaat echt een reltopic worden. :n

Behalve dat je te zwaar voor haar bent is het tuig en het bit ook vreselijk. :n Het zadel past echt niet en het bit is enorm scherp.
Vanwaar de keuze?

waarom zou dit een rel topic moeten worden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:18

Omdat je met zo'n bitje rijd... Ik zou het zelf vertikken om op zo'n flut zadel te gaan zitten met zo'n bit er in.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:20

:') Helemaal gelijk MarlindeRooz!

Wel een mooie pony btw :)

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:27

oke ja goed daar zijn de meningen wel over verdeeld de pony is toch behoorlijk pittig dus ergens snap ik het bitje ook wel, zadel past overigens wel op de pony alleen ligt er een ienieminie dekje onder. da het ik wel vervangen door een eigen dekje nu ligt het zadel wel zoals het hoort. ik zal er straks even fotos van maken als ik er niet op zit. Ook is het natuurlijk hoe je het bit gebruikt belangrijk ik hang niet in haar mond trek niet en hou licht contact zoals geleerd is. Ook snap ik jullie wel hoor maar iedere pony heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. en sommige hebben dan sporen nodig of een zweep of bijzetteugels slofteugels enz. dit is wel allemaal niet nodig bij haar.

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:32

Heb je ook les? Anders zou ik vragen of de instructrice eens zou willen kijken naar zowel het zadel als het bit. Een zadel moet niet alleen goed liggen op het paard maar ook een ruiter moet goed in een zadel zitten. Deze foto kan natuurlijk uit een verkeerde hoek zijn genomen maar dit zadel oogt wat klein voor jou.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:34

Gothica20 schreef:
Laast ook duidelijk zijn dat ik ook liever met gewone trens rij maar dat dit het aangewezen tuig is van de eigenaar. hier kan ik dan zelf ook helas niet veel in veranderen

Het is dan nog altijd je eigen keus om te gaan rijden.
Als je dit liever niet gebruikt, rij dan niet.

Buiten dat vind ik je ook te zwaar voor het paardje.
Gezien je leeftijd (volgens profiel) mag ik hopen dat je toch iets verstandiger handeld.

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:36

dit is van een filmpje en het zadel past precies xD en ja ik heb geregeld les zowel vanuit de opleiding als manege, en de leraren inc die van mijn opleiding zeggen dat het prima is zo, ik mag aannemen dat deze mensen het wel weten. (daar ze acteif zijn in de sportpaarden en fokkerij)

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:39

Maar ik bedoel meer, past het zadel jou ook? Zit je voor je gevoel goed, past het je 'lekker' ? Het ziet er nu wat krapjes uit. maar nogmaals dit kan een verkeerd moment van de foto zijn.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:40

Je lijkt erg groot voor zowel de pony als het zadel. Op je facebook zag ik nog een andere foto waar je erg scheef zat.

Veel meer zal ik er maar niet over zeggen dan gezien je meteen erg in de verdediging schiet en de verantwoordelijkheid bij anderen legt, terwijl je toch echt zelf een vrije keus hebt.

Het is wel een leuk dier :)

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:42

Mooie Pony :-) Ook ik vind de Foto in het algemeen er niet goed uitzien, je 'lijkt' te zwaar en zadel 'lijkt' niet te passen. of jij 'lijkt' niet te passen voor het zadel.
Ik zie het zelf niet in reallife, ik kann het niet beoordelen.

Je doet toch niet die opleiding paardenhouderij in LWD?

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:43

Arashah schreef:
Mooie Pony :-) Ook ik vind de Foto in het algemeen er niet goed uitzien, je 'lijkt' te zwaar en zadel 'lijkt' niet te passen. of jij 'lijkt' niet te passen voor het zadel.

Het zadel zit heerlijk ook niet te krap. Ik draag op dat moment overigens ook niet echt paardrij kleding maar een ruime broek en slobbertrui. Dus een trui die lekker groot valt. Het is wel even wennen omdat ik veel in te grote zadels reed op de manege. En nee op citaverde

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:44

Als ik jou was, zou ik even een andere foto posten. Persoonlijk vind ik dit geen porum. Als een eigenaar zegt dat je moet rijden met dit ding, dan is 'ie niet goed wijs. Waarom stap je in godsnaam in deze omstandigheden op?

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:45

Het scheefzitten klopt dit omdat ik was vergeten na te singelen ben ook na dat moment afgestapt om opnieuw te zadelen. Daar geef ik je dus gelijk in

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:49

Gothica20 schreef:
Arashah schreef:

Het zadel zit heerlijk ook niet te krap. Ik draag op dat moment overigens ook niet echt paardrij kleding maar een ruime broek en slobbertrui. Dus een trui die lekker groot valt. Het is wel even wennen omdat ik veel in te grote zadels reed op de manege. En nee op citaverde

Misschien dat je Foto moet maken met rijkledin´g, oogt in meeste gevallen toch wat mooier.

Maar Pony vind ik wel top, lijkt me wel een deugniet :D

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:51

Zou ook wel graag andere foto`s zien. Je lijkt wel erg groot voor de pony.
Waarom zie ik de laatste tijd toch veel topics voorbij komen met mensen op een veel te kleine pony..

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:53

Zal straks een maken als ik bij de pony ben

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 10:56

En ze is een deugniet zowel aan de hand als onder het zadel xD lekker een vreugde bokje en scheuren door de weide als ze ons ziet komen haha

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:58

Ik moet toch even reageren. Niet op je tuig etc, want daar heb ik niet genoeg verstand van.
Wel vind ik dat je een leuk en knap verzorgpaardje hebt, en ik vind dat je heel goed met de kritiek hier omgaat! :) Daar kunnen een boel bokkers een voorbeeld aan nemen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:03

Leuke pony, vind het op de foto's ook niet ideaal lijken, maar dat kan ook komen doordat het uit een vreemde hoek is genomen. Ben benieuwd naar nieuwe foto's!

xmarije84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 20:45

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

de nieuwe foto, ja halster heeft ze aan omdat ik net terug was van een buiten ritje met haar. en dan hebben ze bij mij altijd een halster om en ik een touw bij me omdat ik anders het hek van de weide niet goed openkrijg

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 20:46

Inhoud is niet beschikbaar. :(