Hengst voor morgan merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Oshaa

Hengst voor morgan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 11:07

Wie heeft er leuke suggesties voor mijn merrie?
Ik zit er aan te denken om mijn 10-jarige morgan merrie te laten dekken dit jaar, echter is het best lastig om verschillende morgan hengsten te vinden. Ik kom over het algemeen uit op Bluebird's Eclipse van Dutch Morgan Horses, echter wil ik graag verschillende opties hebben, vandaar dat ik jullie hulp in roep!

De merrie:

Matthany May I Boogie
Sioux's Boogie Night x Noble Jesture
http://www.allbreedpedigree.com/mattany+may+i+boogie
1.55m
Ingeschreven bij de British Morgan Horse

Ze is vrij smal gebouwd met een lange rug (typische morgan). Ik zou graag iets meer richting sport-type willen gaan, dus een compactere hengst die May kan verbeteren op haar zwakkere bovenlijn.

Het liefst wil ik binnen de het Morgan stamboek blijven, al sta ik ook open voor arabieren. Ik heb geen idee hoe het werkt met international sperma verzenden (ik denk hierbij aan Amerika en the UK, omdat hier de meeste staan), vandaar dat een hengst in Nederland of net over de grens in Duitsland handig zou zijn.

May:

Afbeelding
(dit zijn twee oudere foto's, maar ik heb geen recente standfoto. Ze zit nu minder in haar spieren, na jarenlang nauwelijks gebruikt te zijn. We zijn er mee bezig en we gaan langzaam vooruit!)

Afbeelding

Afbeelding

Wie o wie kan de match maken voor May?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 12:39

Oshaa

Re: Hengst voor morgan merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 14:29

Dutch Morgan horses is de eigenaar van bluBird eclipse, die ben ik zeker aan het overwegen, maar zoals ik in de op als zei, ik zou graag verschillenden opties hebben.

Grandeur is helaas overleden, anders had hij zeker op mijn lijstje gestaan!

Landsmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:00

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Zelf heb ik ook een morgan merrie. Alwyns for your pleasure. Wel weet ik dat vlak over de grens een leuke hengst staat. GHB Tributes Pride.

Landsmaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:07

En in België staat Summerfield Crescendo. Maar ik weet niet precies waar die gebleven is.

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 23:08

Ik kan over Bluebird Eclipse niet anders dan enthousiast zijn. Hij geeft fijne, heel correcte veulens met een zeer prettig karakter. Bluebird Eclipse heb ik ingereden en daarna ook nog een paar keer op shows en wedstrijden gereden voor de eigenaar. Inmiddels heb ik een paar nakomelingen van hem onder het zadel gehad: stuk voor stuk werkwillige dieren met correcte bouw.

Een ander idee kan ook zijn een Arabisch Volbloed, zoals mijn goedgekeurde hengst Scorpio. (zie profiel). Van hem zijn er halfbloednakomelingen (uit NRPS, Quarter en Welsh) en vol Arabische nakomelingen en allemaal hebben ze gemeen dat hij body, maat, hardheid en correcte benen meegeeft, alsmede een heel meewerkend karakter. Daarnaast is Scorpio ook een goed presterende hengst in de sport.

Mocht je over beide hengsten en/of nakomelingen meer willen weten: pb gerust!