Ik zit er aan te denken om mijn 10-jarige morgan merrie te laten dekken dit jaar, echter is het best lastig om verschillende morgan hengsten te vinden. Ik kom over het algemeen uit op Bluebird's Eclipse van Dutch Morgan Horses, echter wil ik graag verschillende opties hebben, vandaar dat ik jullie hulp in roep!
De merrie:
Matthany May I Boogie
Sioux's Boogie Night x Noble Jesture
http://www.allbreedpedigree.com/mattany+may+i+boogie
1.55m
Ingeschreven bij de British Morgan Horse
Ze is vrij smal gebouwd met een lange rug (typische morgan). Ik zou graag iets meer richting sport-type willen gaan, dus een compactere hengst die May kan verbeteren op haar zwakkere bovenlijn.
Het liefst wil ik binnen de het Morgan stamboek blijven, al sta ik ook open voor arabieren. Ik heb geen idee hoe het werkt met international sperma verzenden (ik denk hierbij aan Amerika en the UK, omdat hier de meeste staan), vandaar dat een hengst in Nederland of net over de grens in Duitsland handig zou zijn.
May:

(dit zijn twee oudere foto's, maar ik heb geen recente standfoto. Ze zit nu minder in haar spieren, na jarenlang nauwelijks gebruikt te zijn. We zijn er mee bezig en we gaan langzaam vooruit!)

Wie o wie kan de match maken voor May?