Lijkt je paard op zn vader?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:05

Mijn paard lijkt best wel op zijn papa Michelangelo maar hij lijkt ook erg op zijn opa Ramiro.
Het allergrappigste vind ik altijd nog wel dat wanneer ik praat met andere mensen die ook een nakomeling hebben van Michelangelo we op zo veel overeenkomstige krakter eigenschappen stuiten. Wat zijn karakter aangaat heeft hij erg veel van zijn vader meegekregen hoor Schijnheilig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:18

Vooral als Laiser ingevlochten is vind ik hem wel wat van Glendale (=vader) en Nimmerdor(= Opa) weg hebben.


Glendale
[img]../upload/160/glendale.jpg[/img]

Nimmerdor
[img]../upload/160/nimsotc.jpg[/img]

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:21

Citaat:
Op 2001-09-10 12:26, schreef Jasmijn:
Jesper en zijn oom in de pas de deux. De vader van Figaro (Saros) is de opa van Jesper.


Welke Saros is dat? Toevallig Saros XX die verongelukt is jaren geleden?

Want Saros xx is de vader van de moeder van Laiser.

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 17:23

Okee, dit is dan wel niet mijn paard, maar dit berichtje plaats ik maar voor WJ he!
Youri's papa Juravel:
Afbeelding

Youri zelf op de laatste wedstrijd:
Afbeelding

Gr. PG

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 18:43

Ja die Saros is het inderdaad. Super hengst die veel hele goede sportpaarden heeft gebracht,
En natuurlijk een hele mooie zoon die ook weer hele mooie nakomelingen brengt Schijnheilig Schijnheilig

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 19:40

Orinoco's papa HAVIDOFF;

Afbeelding

Opa CLAVECIMBEL;

Afbeelding


[img]../upload/19/orryikteveelnaarvoren.jpg[/img]

Onthoud dat mijn paard 1.63 is en Havidoff 1.72 !!

Zijn moeder, keurmerrie uit Candy Boy, vererft via Akteur en Amor en Le Faquin xx best dominant qua uiterlijk. De beweging en hoofdje heeft hij van zijn papa's kant, de bouw en uiterlijk meer van mams...

Afbeelding

Zijn overgrootoma, dochter van Ulex, keur preferent prestatie merrie Ilexa en begon met haar de merrielijn door dochter Nossa....
(van de hengst Le Faquin xx)

NOSSA;

Afbeelding




_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-10 19:48 ]</font>

Balte

Berichten: 3555
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:08

Ik heb een veulen (zie profiel) van Don Renoir (BWP) en volgens kenners lijkt ze op haar grootvader Donnerhall (wat ik natuurlijk graag wil geloven). Naar het schijnt heeft Donnerhall zelf een eerder klein sierlijk hoofd hoewel hij zelf uit een lijn met zwaardere hoofden komt. Hij zou zowel zware hoofden als kleine hoofdjes geven. De brede witte bles komt volgens mij van overgrootvader Fantastique (VMM), het fijnere exterieur van grootvader A Lucky One (VM) en diens vader Lucky Boy xx. De kleur heeft ze van haar moeder en haar karakter is dat van haar moeder met nog een extra dosis braafheid van grootvader Donnerhall. Haar goeie bewegingen komen zowel van de moeder als van de vader maar de vader heeft "gedaan" wat ik van hem verwacht had : het veulen is compact maar heeft meer front en een langere hals dan de moeder, het beweegt ook beter dan de moeder. Kortom ik ben zeer tevreden.

groetjes

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:17

Tja, ik vind Chess van bouw niet op zijn moeder lijken en ook niet op zijn vader.
Maar van de week had ik ergens een foto gevonden van zijn half broer en daar vond ik hem wel op lijken!
Maar ordeel zelf:
[img]../upload/532/chess1.jpg[/img]
Dit is Chess.

[img]../upload/532/oedske.jpg[/img]
Dit is Oedske zijn moeder.

[img]../upload/532/zenith.jpg[/img]
En dit is zijn vader Zenith.

_________________
Er is geen groter geheim tussen een ruiter en zijn paard.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: littleroosie op 2001-09-10 20:17 ]</font>

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:28

Dit is Amgad..
Afbeelding
Afbeelding

En dit is Avalon...
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind niet echt dat ze lijken, maar Avalon heeft wel 't zachtaardige karakter van zijn paps..

_________________
Few things in life are more valuable and more personal than a close friendship with an Arabian Horse...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-09-10 20:29 ]</font>

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 20:56

Bram lijkt qua bouw heel erg op zijn papa Branco O.X. Branco heeft ook een iets overbouwde kont.Qua karakter lijkt hij ook veel op zijn vader, vooral het temperament, en eigenwijsheid. Zijn halfzusje (vader branco) liep op paard & recreatie afgelopen jaar. Daar lijkt hij bijna als 2 druppels water op. Bram heeft alleen een dikkere nek en een dikkere kont, en hij heeft meer pikkels, zijn zusje is witter. Of hij op zijn moeder lijkt weet ik dus absoluut niet, ik weet dat zijn moeder arabische merrie Maroesjka is. Verder weet ik niks

Groetjes Ymke

Shi
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:33

Suleika, das mijn paardje, die lijkt ook veel op haar papa. Suleika's papa is Idzard. ik weet niet of dat je die kent, maar ja. Suleika is een welsh arabier (75
% arabier). haar kleur is koffievos. Suleika is ook nog een keer gedekt door El~beauty, de dochter daarvan (mareska) lijkt ook veel op haar papa (el beauty dus) xxx shi Schijnheilig *LOL* Bloos Party!! Gaaaap Vingers aflikken Gaaaap Cool

assie

Berichten: 9488
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:41

Ik heb zelf geen paard, maar ik vind dat Waldo (van die hengstenhouderij waar ik werk) wel heel veel op z'n pappie (wallenstein) lijkt. Allebei dezelfde bles en allebei een errug goed karakter *ZUCHT* Lovers
Alleen zijn die supermooie manen van Wallenstein langer en dikker dan die van Waldo, maar goed, dat komt omdat Waldo pas 3 jaar is
Dit is Waldo Kwijl
[img]../upload/976/waldovdbloemendaal.jpg[/img]
En dit is (de al veels te vaak gebruikte Knipoog Haha! ) foto van Wallenstein Kwijl [img]../upload/976/wallenstein.jpg[/img]

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 21:46

Van Mylord weet ik het niet....heeft een duitse pappa. Maar Marco, yaaaa, die lijkt super super super veel op zijn paps. Alleen is zijn paps iets groter, maar die lijken echt op elkaar. Zijn pappa was Kompas Marco, en ze hebben zelfs nog dat ene rechtervoorbeentje allebei lager dan de rest! Heb wel ergens een foto, maar het is me teveel gedoe om dat nu in te scannen enzo. ( Zoek maar op hihi....)

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:10

queen:

[img]../upload/546/queen2x.jpg[/img]

en baccarat de vader van queen:


[img]../upload/546/baccarat_goed.jpg[/img]

ik vind dat ze best wel op elkaar lijken

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:05

Citaat:
Op 2001-09-10 18:43, schreef Jasmijn:
Ja die Saros is het inderdaad. Super hengst die veel hele goede sportpaarden heeft gebracht,
En natuurlijk een hele mooie zoon die ook weer hele mooie nakomelingen brengt Schijnheilig Schijnheilig

Dan zijn onze paardjes ver familie van elkaar.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 23:21

Wat leuk he, toch weer een kleine wereld zo. Ik las ook over Naturel, wij hebben een ZfDP goedgekeurde dekhengst van Naturel op stal staan, maar ik weet niet hoe Naturel eruit ziet, dus ook niet of die op zijn paps lijkt.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:02

Mijn paard stamt af van Udonis (v.Duc de Normandie) x Apollo x Udet, waarover ik informatie heb aangevraagd bij het KWPN en verrichtingsrapporten heb gekregen van Udonis, Duc de Normandie en Apollo. Uit het rapport van Udonis zal ik dus de kenmerken halen die mijn paard ook heeft.

Udonis: Vriendelijke, brutale, eerlijke hengst. Gehoorzaam, leergierig, goed humeur. Ruime, soepele, veerkrachtige en elegante bewegingen. Goede zelfhouding. Gedraagt zich op stal tamelijk druk, maar is schaapmak.
Dit is dus zowat wat mijn paard van haar vader geërfd heeft. Ze is vriendelijk maar kan brutaal uit de hoek komen. Je kan een klein kind op haar laten rijden en is altijd even goed gezind. Ze is heel leergierig en leert gemakkelijk. Ze kan zich goed presenteren. En vooral dat zinnetje van op stal, past perfect!
Qua uiterlijk lijkt vooral haar hoofd en achterhand op Udonis. Ik heb wel een foto van Udonis, maar jammer genoeg geen scanner!

Van grootvader langs vaderskant heb ik wel een foto:

Duc de Normandie
[img]../upload/418/duc_de_normandie.jpg[/img]

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 15:09

Ik hoop dat ze net zo als haar vader gaat lopen, alleen schijnt hij best een moeilijk karakter te hebben, dus ik hoop dat ze dat meer van haar moeder heeft.

[img]../upload/146/skardi.jpg[/img]

Skardi

[img]../upload/146/sefja.jpg[/img]

Sefja

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 16:59

Hm, leuk die foto van Duc de Normandie. Dat zit er bij mij Naturel merrie ook in. Haar moeder lijkt ook wel op hem, dat is een Joris x Duc de normandie.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-01 17:42

Hoi,

Ik vind dat mijn paard wel wat van zijn vader amaretto I, zijn vader's vader : alexis Z en van zijn moeders vader: Voltaire.

Amaretto I.
[img]../upload/1152/amaretto_i.jpg[/img]

Alexis Z:
Afbeelding
Afbeelding

Voltaire:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan nu Pleasure.[img]../upload/1152/pleasure_in-uit.jpg[/img]

[img]../upload/1152/my_sweet_cow.jpg[/img]

[img]../upload/1152/pleasure_in_de_wei.jpg[/img]

Hij lijkt echt zeer veel op VOltaire, bijna een kopie van Voltaire.

Groetjes
Denise

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-01 23:37

hoiiii

mijn fjord lijkt absoluut niet op zijn vader of moeder hier wat foto's


[img]../upload/1339/rydarmooi2.jpg[/img]

dit is rydar mijn fjord

[img]../upload/1339/milotte.jpg[/img]

dit is zijn mama Milotte

[img]../upload/1339/orsta.jpg[/img]

en dit zijn vader Orsta

geen gelijkenissen he?????

groetjes!!! debora Koe Koe

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 00:05

Ironique haar vader Cantor:

[img]../upload/495/cantor1.jpg[/img]

[img]../upload/495/cantor2.jpg[/img]

Ironique zelf (zomer 1999):

[img]../upload/495/iro.jpg[/img]

Heb geen goede foto van haar moeder. ik vind zelf dat ze weinig van haar vader heeft, Ironique is veel forser. Maar aan moeders kant zit ook een aardige portie Gelders bloed. Een paar jaar geleden heb ik namelijk fanatiek d'r stamboom tot de 6e generatie fanatiek uit lopen zoeken Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 08:27

Citaat:
Op 2001-09-12 17:42, schreef Pleasure:
Hoi,

Ik vind dat mijn paard wel wat van zijn vader amaretto I, zijn vader's vader : alexis Z en van zijn moeders vader: Voltaire.

Amaretto I.
[img]
../upload/1152/amaretto_i.jpg[/img]

Alexis Z:
Afbeelding
Afbeelding

Voltaire:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en dan nu Pleasure.[img]../upload/1152/pleasure_in-uit.jpg[/img]

[img]../upload/1152/my_sweet_cow.jpg[/img]

[img]../upload/1152/pleasure_in_de_wei.jpg[/img]

Hij lijkt echt zeer veel op VOltaire, bijna een kopie van Voltaire.

Groetjes
Denise



Op die foto in de wei lijkt hij echt op mijn bijrijpaard Omar. Omar zijn papa is Voltaire zijn moeder Khemba en de vader van zijn moeder is Ramiro.
Kijk dit is Omar. Hij is vreselijk lief, kruipt het liefst in je binnenzak! (en nog hengst) wel vreselijk wild bij merries.
[img]../upload/205/omarmooi.jpg[/img]
[img]../upload/205/omarhalt.jpg[/img]
[img]../upload/205/omarstap.jpg[/img]
[img]../upload/205/omardraf.jpg[/img]
[img]../upload/205/omar8.jpg[/img]
[img]../upload/205/longest4.jpg[/img]
[img]../upload/205/longedr2.jpg[/img]
[img]../upload/205/inwei3.jpg[/img]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 15:44

Lois:
[img]../upload/97/loisactie.jpg[/img]

van zijn vader Michelangelo heb ik helaas geen foto

Ramiro:
Afbeelding

Dennis

Berichten: 31472
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-01 20:23

We hebben nu een maandje het neefje van Dien op stal(een zoon van Dien d'r zus) en ze hebben wel wat van elkaar. Ze hebben het zelfde hoofd. Precies de zelfde kleur. Alleen is Chip(het neefje) wat groter en nog duidelijk een jong paard(3 jaartjes). Ik heb ze naast elkaar nog niet goed kunnen bewonderen, alleen op stal met een box er tussen.
XXX
Ciska