veulenkeuring (KWPN)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamba

veulenkeuring (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 19:51

Ik denk dat het hier goed staat anders mag het natuurlijk verplaatst worden.

als mijn merrie zich aan de datum houd krijgen wij 4 mei a.s. een veulen van sorento,
wij weten natuurlijk nog niet hoe dit er uit zal zien, maar willen mits het veulen goed genoeg is wel naar de veulenkeuring gaan. altans dat werd ons aangeraden.

ik heb een paar vraagjes, deze zal ik even op een rijtje zetten:
- hoe gaat dat precies in zn werk zn keuring? en waar kijken ze naar
- wat kost het
- en als laatste, mijn merrie loopt kreupel, kan er dan gewoon meegedaan worden? dit heeft ze al zeker 2 jaar. de da is er bij geweest maar uiteindelijk heeft hij het alleen maar erger gemaakt vandaar dat we daar mee gestopt zijn en een veulen zijn gaan fokken

groetjes een groentje :P
haha nee groetjes jennifer

Zamba

Re: veulenkeuring (KWPN)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 17:14

niemand?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 17:46

Je moet eerst van al lid zijn van het kwpn kosten 110 per jaar Kosten keuring schat ik zo rond de 40 e

Waar ze op letten alles model beenstand beweging Ze kunnen een 1 e premie krijgen Een 2 de premie of helemaal geen premie

Ze lopen om precies te zijn 1 rondje los naast de moeder ( die houden ze wel vast) Daar worden ze op beoordeeld! Nog even op stellen voor de jury om het model te bepalen En klaar :o

Er zijn daar mensen die je paard voor kunnen brengen Geloof ik iets van 25 e Als je het zelf wilt doen moet je wel helemaal in het wit Eigenlijk gebruikt bijna iedereen een voorbrenger

Van dat kreupel lopen durf ik niet te zeggen of dat wel mag

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-15 20:13

lid van het kwpn zijn wij geloof ik al.

Hoe zit dat met voorbrengen? wat moet er precies gedaan worden?
zou het graag zelf doen als we gaan maar dan moet ik wel weten hoe haha

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:40

Ik vond het die 25 e goed besteed Die mannen weten precies hoe ze een merrie en een veulen moeten voorbrengen

Het is niet heel moeilijk alleen hard rennen een rondje zodat ze je veulen in stap draf en galop kunnen zien

Halster moet overigens af bij het veulen Ze "jagen" ze dan in een soort box om het halster weer af te doen

En later moet je met zijn allen nog een soort ere rondje wandelen Met alle merries en veulens van jou groep

Er staat op de site van KWPN dat je geen zweep of zo mag gebruiken Maar dat doen ze allemaal hoor