Sir Obolensky Z of Solid Gold Z?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nolanlover

Sir Obolensky Z of Solid Gold Z?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 11:52

Hallo,

Na heel wat hengsten bekeken te hebben zijn er twee op ons lijstje blijven staan: Sir Obolensky Z en Solig Gold Z.

Het is voor een kleine (1.64) purioso merrie. Moeilijk karakter. Druk, hectisch en snel bang. Wat we dus willen is maat en een goed karakter.

Wij hebben verschillende mensen gesproken. De een zegt Sir Obolensky, want is een super springer en heeft genoeg maat.

Anderen zeggen weer Solid Gold Z, want meer lengte in zijn lichaam (heeft de merrie nodig).

Wat denken jullie er van? Zijn hier mensen die met (een van) deze hengsten gedekt hebben vorig jaar?
Wat adviseren jullie?

Elk advies is welkom. Graag wel over deze twee hengsten. We hebben er namelijk al een hele hoop bekeken en hebben ons lijstje eindelijk terug kunnen brengen naar 2.

Booster84

Re: Sir Obolensky Z of Solid Gold Z?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:36

Hallo

Wat is de afstamming van de merrie?
En heb je een stand foto?

Welke andere hengsten hadden jullie nog op het lijstje staan als ik vragen mag?

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:49

Ik heb Solid Gold Z gezien op de hengstenshow van Zangersheide. Het leek mij echt een fijn paard, super karakter en springen.

Of hij maat gaat fokken durf ik niet te zeggen. Hij zelf is wel 1.68, maar vader Stakkato Gold is 1.66 en Stakkato zelf maar 1.63. Helaas worden zijn eerste nakomelingen geloof ik pas dit jaar geboren dus daar is ook nog niet veel over te zeggen.

Mij is verteld dat Solid Gold Z vooral een aanrader is als je een klassieke merrie hebt die wat verfijning kan gebruiken.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 16:10

Als je merrie al geen makkelijk karakter heeft zal ik echt niet voor Obolensky gaan,(de cornet obolensky) staat nou niet bepaald bekend voor zijn makkelijke karakter.... springen kan ie zeker maar makkelijk nee.

Of dat voor Sir Obolensky ook geld kan ik natuurlijk niet zeggen maar de nakomeling die ik van Cornet in mijn handen heb gehad waren gewoon niet makkelijk.

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 14:39

Bedankt voor de reacties! Afstamming is purioso X cavalier. Verdere hengsten op het lijstje waren oa Dakar en Dallas.

Karakater vind ik misschien nog wel het belangrijkste. Dus dat ga ik nog eens even goed na vragen. Merrie is al lastig genoeg.

Jammer dat solid gold z waarschijnlijk niet genoeg maat gaat geven.....

Booster84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:02

Cicero is ook interessant

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 21:28

Zou je dat misschien kunnen onderbouwen?

lieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:18

Misschien is Dominator 2000 Z ook een optie? Geeft waarschijnlijk maat, vermogen en leek op de hengstenshow van Zangersheide ook wel meewerkend en braaf te zijn.
Het enige wat misschien wel een puntje zou kunnen zijn is lengte in het lichaam.

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 08:31

Ik ben op de hengstenshow geweest en redelijk bezig met zangersheide..

Solid gold vind ik heel mooi en zeker geen verkeerd paard.. Maar hij is wel ontzettend bloedgemaakt.. Wij gaan hem hier juist op een grote klassieke merrie proberen om een fijner veulen te krijgen... Een vriend van me had van de week een veulen van Solid gold en dat is zeker geen echte grote en vooral een heel fijn ding..

Sir Obolensky vond ik zeker niet verkeerd maar ik vind 3 jaar nogal moeilijk om iets van te zeggen.. Werd ook niet getoond onder het zadel etc..
En vind hem nou niet het type maat verever lijken, maar daar valt helemaal niks van te zeggen..

Ik had mijn merrie zelf van Dominator willen laten dekken, mijn merrie is namelijk nog kleiner.. Uiteindelijk ben ik voor diamant gegaan omdat hier in de buurt heel veel van Dominator word gedekt en ik juist iets wil fokken wat niet iedereen heeft.. Anyway, heb nu 3 Dominator veulens gezien en dat vind ik echt chique ruige dieren, veel maat, lengte en nog bot! En gaat zeker maat en vermogen toevoegen.. Hij lijkt idd heel braaf te zijn, alhoewel ik het soms wel een beetje een speelser paard vind.. Maar daar is mijn inziens niks mis mee..

Cicero staat inderdaad bekend om het geven van hele brave paarden, dat is een feit. En lengte en maat zal hij ook zeker geven.. Enige wat ik vind is dat je dan wel een merrie moet hebben die zelf wat handig en soepel in de rug is.. Zie heel veel Cicero's hier met een hoop vermogen en simpel te rijden, dus ook met echte amateurs op hoog niveau maar die net niet handig genoeg zijn en daardoor dus niet het hogere werk aankunnen/nul kunnen springen.. Maar dat is een mening, en ook ruiter afhankelijk.. ;)