Momenteel zit ik in mijn laatste jaar van de opleiding Paardenhouderij te Barneveld. Ik moet een ondernemingsplan schrijven, waarbij ik als onderwerp Kraamhotel heb gekozen. Daarbij moet ik te weten komen hoeveel veulens er per jaar in Nederland geboren worden. Aangezien wij een kraamhotel gaan starten, is het belangrijk om te weten hoeveel veulens er geboren worden (i.v.m. winst/omzet)
Ik heb alle stamboeken al gemaild, maar het zou beter wezen als jullie mij zouden kunnen helpen. Weten jullie eventueel een site, waarbij staat gegeven hoeveel veulens er per jaar geboren worden?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik hoor het heel graag!
Er is al niet achter te komen hoeveel paarden er momenteel in Nederland zijn (alleen schattingen tussen de 137.000 - wat mij erg weinig lijkt- en de 400.000). Dan lijkt het me helemaal erg moeilijk om uit te zoeken hoeveel veulens er elk jaar geboren worden. Ik denk in elk geval niet dat je hier op een website betrouwbare gegevens van gaat vinden.
Via de stamboeken kan je misschien een idee krijgen, maar dat zijn dan natuurlijk alleen de geregistreerde veulens.
Suzanne F.
Geplaatst: 29-04-15 08:21
Dat zal altijd een gok zijn want ook al heb je de cijfers van alle stamboeken dan zijn er nog vele ongeregistreerde veulens.