Merrie naar de keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Merrie naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 18:34

Wij zijn sinds een tijdje in het bezit van een 5 jarige onbeleerde merrie . Nu vroeg ik mij af of het de moeite is met deze merrie naar de keuring te gaan.( in de toekomst als ze meer spieren heeft en goed onder het zadel is). Ze heeft achter iets een steiler hoefje ( niet overdreven). Ook heeft ze een klein deukje in haar hals ( spierscheurtje ). Ze heeft nog helemaal geen spieren dus ze ziet er nog wat iel uit . Haar afstamming is wynton x Rousseau x sultan. Hieronder een filmpje https://m.youtube.com/watch?v=eXZBt_fJTag
Laatst bijgewerkt door luffwinny op 27-04-15 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 18:37

Afbeelding

Afbeelding

piezze

Re: Merrie naar de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:41

Ik zou wachten tot je haar beter voorelkaar hebt qua bespiering, zonde om je kansen te verkleinen.
Verder zou ik het altijd proberen. Leuke merrie

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 18:42

Uiteraard gaan we dan nu nog niet naar de keuring, volgend jaar of het jaar erop . Vroeg me alleen af of het de moeite zou zijn .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:43

Met een onbespierde 5 jarige met ongelijke voeten zonder sportresultaten, zonder PROK certificaat en zonder veelbelovend veulen aan de voet naar de keuring gaan is eigenlijk vragen om teleurstelling.

Rij die eerst maar fijn door tot ze goed uit de verf komt kwa bespiering, dan kun je altijd nog :j

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 18:45

Zoals ik al aangaf is het nog helemaal niet van toepassing , pas in de toekomst als ze goed gespierd en er goed voor staat.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:49

Dat staat niet in je beginpost dat het later in de toekomst is..............je vroeg enkel of het de moeite is en laat het dier van nu zien.

Voor nu is het niet interessant, want ze is arm bespierd en nog wat te ielig en de ongelijke voeten.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-15 18:50

Heb het bericht aangepast.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 13:32

Ik vind het een aansprekende merrie op stand. Uiteraard nog wat arm bespierd. Ik denk dat de beweging wel kan verbeteren door training, als ze meer balans en kracht ontwikkeld. In het filmpje oogt ze vrij gehaast en wat slap. Dus zou idd ook verder trainen.
Wat is de reden dat je naar de keuring zou willen? Ivm fokkerij in de toekomst?

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 13:33

Bedankt voor je reactie , we willen misschien in de toekomst er een veulen bij fokken .

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:08

Ik zit zelf in dezelfde situatie. Ik heb een 6 jarige zwarte merrie van 1,80 mtr. Ik heb besloten niet naar de keuring te gaan, maar op termijn te kijken of een sportpredicaat mogelijk is en Prok laten keuren. De mijne is door de grote nog niet krachtig genoeg en arm bespierd. Ik heb zelf het gevoel dat ze van een oudere merrie wellicht toch meer verwachten omdat ze langer de tijd hebben gehad om te ontwikkelen. Maar of dat echt zo is, geen idee.
De mijne heeft een moederlijn waar niet veel mee gefokt is en waar geen predicaten in voorkomen. Dat heeft mijn beslissing ook beïnvloed. Jouw merrie komt uit een betere moederlijn, dus wellicht ook waardevoller om mee naar de keuring te gaan.