Glamourdale of Millenium voor elite merrie Zuidenwind x Jazz

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liessjee

Glamourdale of Millenium voor elite merrie Zuidenwind x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 18:53

Liessjee

Re: Glamourdale of Millenium voor elite merrie Zuidenwind x Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 18:55

De merrie heeft al twee keer Jazz erin zitten dus moet de hengst jazz vrij zijn. De merrie zelf heeft een IBOP gelopen van 84,5 punt. De merrie zou iets meer lengte mogen hebben, wat meer voormaat en zou de galoppade iets verbeterd kunnen worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 18:58

Lastig om te zeggen zonder de merrie te zien. Heb je een duidelijke standfoto en hoe is het achterbeen? Millenium zou voor mij geen optie zijn, voor geen enkele merrie. Maar ik ben ook niet echt gecharmeerd van Glamourdale.

Wat vind je van Ferguson?

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 19:27

Ja die staat bij mijn andere berichten. Heb alleen mijn telefoon en die wilt geen foto uploaden.

Waarom geen van beide voor jou?

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 19:27

Het achterbeen van de merrie is overigens zeer goed

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 20:09

Het eerste wat in mij op komt, is dat het twee heel verschillende hengsten zijn.
Op basis van stamboek en afstamming ga ik er zelf vanuit dat Millennium zal veredelen. In ieder geval op papier voeg je daarmee bloed toe. Dat is bij Glamourdale niet het geval.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:38

En, welke is het geworden?

september9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 20:46

Ja Aimee,ik ben ook erg benieuwd welke hengst het is geworden.
Ik heb overigens niet kunnen ontdekken wat ze verbeterd wilt hebben of wat haar 'eisen' zijn.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 08:45

Iets meer lengte, meer formaat en betere galop. En Jazz-vrij.
Nou, Glamourdale heeft formaat en een ontzettend goede galop.
Millennium is meer outcross. Ook wel interessant, maar van een Trakhener zou ik niet zomaar lengte, formaat en goede gallopade verwachten.
Dus ben benieuwd :D

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-15 15:11

Het is uiteindelijk toch Millenium geworden. Ik heb er lang over nagedacht en heb alles tegen elkaar weggestreept en heb uiteindelijk gekozen om meer bloed en ras proberen door te fokken door het gebruik van Millenium.

De nakomelingen van deze hengst doen het momenteel erg goed en bewegen allemaal met veel souplesse en balans. de galoppade van mijn merrie was helemaal niet slecht (anders scoor je ook geen 8,5) maar ik vond dat ze meer lichaamshouding mocht hebben en met wat cadans. Daarnaast was mijn merrie ook niet te kort dat ik graag wat meer lengte erin wilde fokken maar was ik op zoek naar een hengst met body. ook dit denk ik met Millenium goed te kunnen verbeteren.

Daarnaast kwam ik erachter dat Glamourdale uit een stamboek merrie komt zonder verdere predicaten of goed presterende nakomelingen. nu hoeft dat natuurlijk voor de nafok niks te zeggen maar op papier staat het wel beter als ook de merrielijn predicaten heeft.

verder blijft het toch een gokje maar ben ik erg benieuwd wat eruit gaat komen. :)

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:24

hallo
ik denk niet dat je alle gegevens hebt over Glamourdale.
Toevallig weet ik de achtergrond van zijn moederlijn en op die moederlijn heb ik toen juist gekozen om met Glamourdale te dekken. (mijn merrie is 10 mei 2015 uitgerekend)
De volle broer van de moeder van glamourdale loopt in de grand prix
er is een reden waarom de moeder van Glamourdale alleen stamboek is. Ze is nu wel Pref om haar kinderen.

Vind Millenium ook een zeer leuke hengst

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 18:56

Ik vind het een interessante keuze Liessje!
Mooie merrie hoor, komt vast een prachtig veulen uit.
Met het goed verankerde Jazz-bloed kan de cadans van Millennium nog wel eens mooi uitpakken :)
En bloed heb je nooit genoeg.

Liessjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 14:56

ja dit vind ik dus altijd een moeilijke discussie. Er zijn namelijk zat paarden die de kwaliteiten zouden kunnen hebben om Grand Prix te lopen maar die in handen komen van mensen die het zelf niet kunnen. maar zo ook andersom. Natuurlijk zijn de sportprestaties ook zeer belangerijk voor de keuze van een geschikte hengst maar als je sec gaat kijken naar de moederlijn dan heeft de moeder zelf verder geen predicaten op haar eigen kunnen en exterieur en hebben haar rechtstreekse nakomelingen dit ook niet.

Met het behalen van de Grand prix hoeft het namelijk niet te zijn dat ze zelf een heel functioneel lijf hebben maar er zelf gewoon goed mee overweg kunnen. Voor de fokkerij is het dan ook belangerijk dat er gekeken wordt naar natuurlijke aanleg en dat doen ze door middel van de predicaten keur, elite, IBOP, EPTM.

laten we wel wezen ik ben groot fan van Glamourdale hoor maar ik heb hem voor dit jaar niet gekozen omdat ik vond dat er te weinig nog over bekend was en dan in combinatie met het ontbreken van de predicaten heb ik besloten om voor Millenium te gaan.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het Lord leatherdale veulen van vorig jaar zich gaat ontwikkelen en wie weet kies ik dan over een paar jaar toch wel voor Glamour.

Ik ben ook erg benieuwd naar jouw veulen dus hou het in de gaten :)