Hengst voor Future X Pion merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ravell_A

Hengst voor Future X Pion merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 15:06

Hoi,

We zijn op zoek naar een hengst voor een Future X Pion merrie. Ik lees hier veel fijne en bruikbare tips in dit topic, dus we zouden graag jullie advies hebben wat betreft Hengstkeuze.

Ze is ongeveer 1m68 (ten minste deze stokmaat zien we graag terug in het veulen). Ze heeft een zeer fijn karakter. Stap en draf zijn prima, de galop is een verbeterpunt. Een hengst met sterke hoeven zou ook een pluspunt zijn, want die van haar zijn wat zwak.
Misschien merken jullie zelf nog enkele verbeterpunten op qua bouw?
We willen absoluut geen rillerig type, maar toch fijn voorwaarts en cool. Ook liefst Geen al te grof hoofd.

Hieronder enkele foto's. Ik heb geen heel erg goede foto in stand (ze staat lichtjes bergafwaarts op een heuvel). Kan er wel voor zorgen indien gewenst. Ze mist ook spiermassa op het moment, omdat ze lange tijd stil heeft gestaan.

(hier de link naar haar volle zus http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/262839)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alvast bedankt!

Ravell_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 17:01

Toch nog een foto in stap en draf :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Elisa2

Re: Hengst voor Future X Pion merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 17:12

De merrie lijkt behoorlijk steil gekoot...wat is je doel met het fokken van een veulen uit deze merrie? en heeft ze predikaten? of wat gepresteerd in de sport? is ze prok gekeurd?

Het front is voor mij ook een aandachtspunt, hals komt diep uit de borst met een knikje voor de schoft.
En ze zou een lichtere hoofd/hals verbinding mogen hebben.

Feel good kan de galop verbeteren, evenals Everdale/Fairytale etc. , met Pion erachter zou ik voor een hengst gaan die zeker te weten maat geeft.

Ravell_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 20:16

Elisa2 schreef:
De merrie lijkt behoorlijk steil gekoot...wat is je doel met het fokken van een veulen uit deze merrie? en heeft ze predikaten? of wat gepresteerd in de sport? is ze prok gekeurd?

Het front is voor mij ook een aandachtspunt, hals komt diep uit de borst met een knikje voor de schoft.
En ze zou een lichtere hoofd/hals verbinding mogen hebben.

Feel good kan de galop verbeteren, evenals Everdale/Fairytale etc. , met Pion erachter zou ik voor een hengst gaan die zeker te weten maat geeft.

Bedankt voor je reactie!

Klopt, ze is inderdaad steil gekoot. Ik kan je ook volgen in je opmerkingen over haar front..
Het veulen wil mijn vriendin zelf houden. Het doel is een fijne allrounder, maar toch richting dressuur. Zullen zowel bosritten als dessuur mee gedaan worden (niet op wedstrijd niveau).
De merrie heeft geen predikaten, is niet gekeurd en heeft niet in de sport gelopen. Ze is jammer genoeg heel erg zwaar bevangen geweest bij de vorige eigenaar op 3-jarige leeftijd. Het heeft heel erg lang geduurd om haar terug in orde te krijgen (is nu 11), dus niets mee kunnen doen. Ze wordt sinds kort terug meegenomen op bosrit.

Nu je Everdale en Fairytale zegt: we zijn enkele hengstenshows afgegaan de laatste tijd, en Galmourdale vonden we ook wel wat..

Pion geeft dus kleine nakomelingen?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 07:51

Van Pion is inderdaad bekend dat hij kleintjes kan geven, Glamourdale zou ik juist niet doen van de LL x Negro nakomelingen omdat er bij hem al lijnenteelt in zit op Ulft. En jouw merrie ook Ulft niet al te ver weg heeft zitten..dan kun je iig je mooie hoofd wel vergeten.
Dan zou ik dus meer naar Everdale of Fairytale kijken.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:57

Desperado
lijkt me wel passen op jou merrie hij geeft ook tot nu toe zeer brave veulens.
Glamourdale
kan je ook nemen ook al heb je dan 2 x ulft dat is geen probleem.
Everdale
vind ik nogal tegen vallen de laatste tijd, veulen vind ik ook tegenvallen
Fairytale
geeft mooie veulens maar meeste moeten beter bewegen zijn wat slap.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:02

Ik zou ook erg op de croupevorm letten.

Feel Good zou op dat vlak ook wel verbeterend kunnen werken.

Ravell_A

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-15 18:16

Ben net naar filmpje van Feel good en Desperado gaan kijken, inderdaad erg leuk hoor. Veulens zien er ook mooi uit. Deze ga ik alletwee ook even in optie houden!

Ik vond Everdale op de hengstenshow eigenlijk ook een beetje tegenvallen.

Bij de Ijzeren man was ik ook onder de indruk van Danciano. Heeft hier iemand ervaring mee?

hooffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 12:29

Heb je Casandro JVR al eens bekeken? Prachtige jonge talentvolle hengst van Charmeur.
Donkerbruin, mooi getekend en uit een mooi gefokte merriestam.