Shetlander verhaart

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

evania6wendy

Shetlander verhaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:41

HeYy

Ik heb een eigen Shetlander... En die is rond deze tijd zooo erg aan het verharen. Op de manege waar ik 2x per week rijd hebben ze een aantal paarden "geplukt" Is dat verstandig om te doen? Wendy(me shetje) heeft wel last van al die kriebel haartjes :j Snachts staat ze gewoon binnen en als het echt hard regent of als het heel de dag regent staat ze ook binnen. Maar anders staat ze buiten...
Mijn vraag is dus Zal ik Wendy plukken? Of is dat zielig?
Ps als je der een keer aait zit je hand al vol...!

Ja of nee
En graag een reden
Groetjesss evania

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:43

En borstel je haar wel?

Rossen helpt ook goed of zo een poetsblok haal je ook heel veel haar steeds mee weg....

Wat bedoel je met plukken?
Trekken ze de haren er dan uit?
Bij honden ken ik het wel maar bij paarden nog nooit van gehoord.
Laatst bijgewerkt door Linnie050 op 22-04-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:44

Gewoon lekker borstelen!
De losse haren kun je er inderdaad vaak met dikke plukken tegelijk uitpakken en als ze gewoon loszitten is daar niks zieligs aan, hoor, lekker juist!

evania6wendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:47

Shirley schreef:
Gewoon lekker borstelen!
De losse haren kun je er inderdaad vaak met dikke plukken tegelijk uitpakken en als ze gewoon loszitten is daar niks zieligs aan, hoor, lekker juist!

Dankjewel! *\o/*

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 12:47

Zweetmes met karteltjes erover heen dan krijg je er vaak veel in een keer uit. Gewoon heel veel poetsen met dat zweetmes en andere borstels.

evania6wendy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-15 12:50

linnie050 schreef:
En borstel je haar wel?

Rossen helpt ook goed of zo een poetsblok haal je ook heel veel haar steeds mee weg....

Wat bedoel je met plukken?
Trekken ze de haren er dan uit?
Bij honden ken ik het wel maar bij paarden nog nooit van gehoord.

Ja ze trekken, maar natuurlijk alleen de wintervacht. Ze trekken zeggen maar het haar wat los zit niet dat je ook de zomervacht mee trekt.
En ja ik borstel haar zo deed ik eerst de winterharen weghalen maar dat gaat niet zo makelijk.