Hoelang op drachtige merrie doorrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hatchi

Hoelang op drachtige merrie doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 22:11

Tot wanneer kan je op een drachtige merrie rijden?

Mijn merrie is 5 mei uitgerekend. Heeft sinds maandag S'nacht een geboorte alarm om omdat de veearts het niet meer helemaal vertrouwde. Zijn aanwijzingen dat het veulen wel eerder zou kunnen komen. Wij zijn er op voorbereid dat het elk moment zou kunnen komen.

Ondanks dat mama de grote van een olifant heeft is ze nog heel fit. Van haarzelf al een pittige dame die graag werkt. Doen we een paar dagen niets met haar word ze nukkig en gaat dingen uitvinden.

Twijfel of ik nog op haar kan rijden, Zadelloos. Het spul past allemaal niet meer. :+ Ze lijkt nog behoefte aan 'werk' te hebben. Een beetje rondhobbelen/longeren/wandelen/vrijheidsdressuur vind ze na een aantal keer niet leuk meer en word ze nukkig, ze wil werken!

Zoals ik al zei, ze is nog fit. Met 25 weken is ze nog ontsnapt uit een weiland door over het hek te springen. In het weiland rent ze zoals gewoonlijk nog vrolijk met de auto's mee die langs haar weiland rijden. En is ze zoals gewoonlijk nog druk in de weer met allerlei dingen. - ze staat nu in een weiland naast de paarden waar ze gewoonlijk bij staat. Heb dit gedaan omdat ik anders bang ben dat ze in de maag getrapt word, ze wil nog wel eens een gezond meningsverschil met een ander paard hebben. Of dat het veulen komt.-

Wat kan/mag/is verantwoord met een hoog drachtige merrie?

petraaken

Re: Hoelang op drachtige merrie doorrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:38

Wegens dubbeltopic gesloten.