Helabitha 3 jaar (ze neemt het ervan en is al best rond voor net na de winter...)

link afstamming:
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1513279
Sterke punten:
- karakter, ze is heel meewerkend
- goede stap
- mooi hoofd
- correcte beenstand(en)
Verbeterpunten:
- lichtere hoofd/hals aanzet
- hals wat minder diep uit de borst en wat meer lengte
- iets meer lengte in het lijf
Ze heeft een hoge schoft, ik vind het lastig om te beoordelen of haar rug nu wat week is of dat dit komt omdat ze een hoge schoft heeft. Graag hoor ik jullie mening over haar bovenlijn.
Dit is tot nu toe mijn lijstje, als ik met haar aan werk ga komen vast nog sterke en verbeterpunten bij. Na de zomer ga ik met haar aan het werk en ik wil haar in 2016 laten klaarmaken voor de keuring en/of de Ibop. Ik weet nog niet zeker wat eerst. Tips hierover zijn zeer welkom, komende tijd wil ik op zoek gaan naar een goede plek om haar klaar te laten maken.
Het veulen wil ik uiteindelijk graag verkopen, ik ben sinds mijn zoektocht naar een leuk merrieveulen steeds meer en meer geïnteresseerd geraakt in de fokkerij en wil daarom ook graag een veulen fokken.
Ik zou graag willen weten wat jullie voor goede en slechte punten vinden op basis van het exterieur en wat voor hengsten hierbij zouden kunnen passen. Ik wil graag zoveel mogelijk leren.
Hengsten waar ik aan denk zijn: Bretton Woods, Geniaal, Guardian, Expression, Dorado, Grand Galaxy win, Goldberg. Een hele diverse lijst, er wisselt ook nog regelmatig van alles...
Alvast bedankt!