Engels volbloed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:21

Ik zie door de bomen het bos niet meer en wordt langzaam aan een beetje gek :') .

Mijn paard heeft in verre afstamming Engels volbloed. Nu wil ik mij in dit ras wat gaan verdiepen maar tot welk stamboek hoort dit ras? Kijk net zoals het Friese paard heb je een fries stamboek. Is die er ook voor het Engels volbloed?
Zo ja wat voor eisen stelt het stamboek om paarden toe te laten, wat voor predicaten zijn er binnen dit stamboek?

Ik kan het via Google niet vinden. Kan ook zijn dat ik met mijn neus kijk hoor.

http://easpstamboek.nl ik kwam wel op deze site uit maar is dit hét engelse stamboek of net zoiets als het KWPN?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:30

billy3105 schreef:
http://easpstamboek.nl ik kwam wel op deze site uit maar is dit hét engelse stamboek of net zoiets als het KWPN?

Dit is absoluut niet het Engels volbloed stamboek ( :D laat Karel het maar niet horen) en ook zeker niet zoiets als het KWPN. Het is gewoon een heel ander stamboek, laten we het daar maar op houden.

Een Engels volbloed heet in het Engels een Thoroughbred. Misschien kom je daar al verder mee? :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 17:41

Suzanne F. schreef:
billy3105 schreef:

Dit is absoluut niet het Engels volbloed stamboek ( :D laat Karel het maar niet horen) en ook zeker niet zoiets als het KWPN. Het is gewoon een heel ander stamboek, laten we het daar maar op houden.

Een Engels volbloed heet in het Engels een Thoroughbred. Misschien kom je daar al verder mee? :)

Dacht meer in de zin van dat ook kruisingen toegelaten werden als ze hoog in het bloed gelaten werden. Dus niet een rassenboek om zo te noemen

Was er idd wat op aan het googelen maar Engels zonder concentratie gaat niet echt heel goed :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:00

EASP wil graag hoog in het bloed staande paarden maar dan met arabisch bloed. Niet met engels volbloed. Deze staan niet in het gewenste evenwichtsmodel.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:05

Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 13-04-15 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:05

Het Engels volbloed stamboek is al behoorlijk oud. De paarden worden al heel lang geregistreerd in "the general studbook" (Weatherbys).
Het ras wordt al heel lang gefokt voor de renbaan, ook tegenwoordig.
In Nederland registreert de NDR Engels Volbloeden.

billy3105 schreef:
Ik zie door de bomen het bos niet meer en wordt langzaam aan een beetje gek :') .

Mijn paard heeft in verre afstamming Engels volbloed. Nu wil ik mij in dit ras wat gaan verdiepen maar tot welk stamboek hoort dit ras? Kijk net zoals het Friese paard heb je een fries stamboek. Is die er ook voor het Engels volbloed?
Zo ja wat voor eisen stelt het stamboek om paarden toe te laten, wat voor predicaten zijn er binnen dit stamboek?

Ik kan het via Google niet vinden. Kan ook zijn dat ik met mijn neus kijk hoor.

Himyar

Re: Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:07

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Engels volbloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:10

Super bedankt! Morgen ga ik alles uitgebreid lezen!