Zo hecht mijn vader veel waarde aan een predikaatrijke merrie, met in ieder geval duidelijke sportprestaties. Hij heeft dus het liefst een oudere merrie. Hij vindt het niet erg als de moeder geen grote prestaties heeft, maar dan moet bv. de grootmoeder wel weer duidelijk haar stempel drukken.
Ik ben van mening dat ik gedurende de tijd ook best de prestaties bij een merrie kan voegen en dus het risico durf te nemen van een jongere merrie zonder prestaties op papier (lees: sportpredikaat). Ik ga juist wel uit van een succesvolle moederlijn, waarbij ik moeder zelf als peiler neem. Ik zou dan niet gelijk elk jaar fokken maar ook investeren in het aanbieden op de keuring en starten op wedstrijden.
Op veel vlakken zijn we het ook wel duidelijk met elkaar eens, maar nu wij samen een zoektocht zijn gestart naar een nieuwe fokmerrie levert het ook best veel wrijving op. Ik vind namelijk dat mijn vader een Mercedes zoekt met het budget van een Dacia
Onze fokkerij is hobbymatig, maar wel prestatiegericht richting springen.Ben erg benieuwd naar jullie meningen

Natuurlijk moet een merrie exterieurmatig wel goed in elkaar zitten. Ga niet fokken met merries die in het exterieur te veel te kort komen.