Jammer genoeg bleek ze het vruchtje net verloren te hebben bij de controle echo.
Dit jaar gaat ze door de BMP¨goedgekeurde 1ste premiehengst Braveheart vd immetjeshoeve gedekt worden,
een vos van 96/97 cm groot die appaloosa nakomelingen geeft.
Evy Ananda is een kruising van 96 cm groot, geboren in 2011 en Silverbay van kleur..
ook zij heeft appaloosa kenmerken, met stippen die elke maand meer een meer worden.
Evy en Braveheart zijn allebei beleerd voor de sulky/koets, Braveheart heeft enkele concours gelopen en gaat dit jaar herstart worden,
Evy is enkel-en dubbelspan beleerd en hopelijk later ook de mensport in.
Braveheart is trouwens een halfbroer van Clever Red Spot vd Immetjeshoeve, die van bokker Manda is!
KLEURKANSEN:
24.61% Bay Appaloosa
24.61% Silver Bay Appaloosa
8.20% Bay
8.20% Silverbay
3.52% Black Appaloosa
3.52% Silver Black Appaloosa
1.17% Silver Black
1.17% Black
Het veulen word aangehouden om over een paar jaar als dubbelspan te dienen met de mama.
We vielen voor deze hengst omdat hij zijn maat meegeeft, luxe voorbeen, hij verbetert Eef op haar voorbenen en nek en schouders.
Morgen 11/04 gaat ze naar de hengst en hopelijk is het dit jaar goed en kan ik deze dracht van dichtbij zien, mijn eerste echte veulen..
ondanks ik al meerdere drachtige merries heb opgevolgd van dag tot dag.
Het is het perfecte moment en ik 'verlies' geen jaar: ik word eind mei geopereerd met een revalidatie van een jaar,
dus ze moet helemaal niets doen van werk dit jaar en erna kan ik gelijk aan de slag met haar.
17/18 dagen na de eerste dekking word ze gescand.
Aanstaande mama:

Aanstaande papa:

Vragen mogen, maar hou het vriendelijk!