Mijn merrie is nu 18, bijna 19. Dit is de eerste keer dat ze drachtig is, ze is het dus helemaal niet gewend.
Hiervoor heb ik haar wel gereden. In mei met haar begonnen en tot eind sept goed gereden. Vanaf oktober 4 dagen in de week gaan rijden en gewoon gereden zoals ik ervoor reed. In december werd ze al snel moe met rijden en ben toen 2x in de week gaan rijden alleen galop ging niet meer. Eind januari kon ik helemaal niet meer rijden. Waarschijnlijk komt het dus doordat ze het niet gewend is.
Ik moet elke dag minimaal een halfuur intensief wandelen het liefst een uur. Langer dan een uur hoeft niet en dat word ook teveel voor haar.
Eind februari werd ze ineens erg dun en bleek ze bloedarmoede te hebben en ijzertekort. Dit kwam waarschijnlijk door te weinig voer dat ze alles aan het veulen gaf wat ze binnen kreeg.. Nu krijgt ze bijna het dubbele met lucerne erbij. Het gaat nu stukken beter met haar. (Op de afgelopen dagen na dan, zie mijn topic 'wat is dit' bij medisch.. dit is nu opgelost)
Maar gezien ze wel nog steeds bloedarmoede en ijzertekort heeft moet ik ervoor zorgen dat ze conditie blijft houden.Maar om alleen te wandelen en zz stappen is voor mijn merrie niet leuk. Daarom wil ik graag kijken of ik leuke spelletjes met haar kan doen