Langzaam opzoek om een droom te verwezelijken: mijn eigen stippel (dek)hengst.
Doorom ben ik opzoek naar fokkers van appaloosa's met een stokmaat tussen de 1.15 - 1.25 cm met minimaal 70% Welsh bloed, die mij kunnen helpen mijn hengst te vinden.
Bij voorkeur gevestigd in Nederland.
Wie kan me hieraan helpen?
Laatst bijgewerkt door Kaspar op 06-04-15 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Misschien Manda eens contacteren hier op bokt? Die heeft Clever, Pjotr en Nimroos. Geen idee hoe dat zit met percentages welshbloed, maar misschien het proberen waard!
Donja
Geplaatst: 06-04-15 11:41
PB Manda@bokt eens Zij heeft appaloosa dekhengst(en) in die maat met welsh bloed en fokt ook op kleine schaal.
Ik werd al geattendeerd op dit topic en heb ook al een pb gehad en beantwoord
Wat je beschrijft is een Pjotr hihi, die is 1,20 en heeft 75% welshbloed. Maar deze hengst doe ik niet weg. Wel heb ik mijn welsh a deze maand uitgerekend van hem, wie weet komt daar een appaloosa hengstje uit en dat die wel te koop komt maar dat weet ik nog niet.
Nimroos is zijn zoon van Pjotr en wat kleiner, die is 1,10 en draagt dus 37,5% welshbloed via Pjotr. Misschien nog ergens wat van moeders kant maar dat zou ik moeten uitzoeken.
Clever zijn oma is de moeder van Pjotr, dus die draagt 25% welshbloed. Misschien ook nog ergens wat van vaders kant maar dat weet ik zo niet precies, ook dit zou ik moeten uitzoeken. Deze heb ik wel te koop maar voldoet niet helemaal aan wat je beschrijft, hij is ook 1,10.
Al mijn appaloosa hengsten hebben dus flink wat welshbloed, maar de hoeveelheid die jij zoekt daar zijn er echt maar heel weinig van.... Op dit moment is Pjotr de enige kleine maat goedgekeurde hengst met zoveel welsh bloed. Misschien dat er nog ergens wat nakomelingen van zijn vader rondlopen, zijn vader Pepper is een kleine maat appaloosa hengst met 50% welsh, in combinatie met volle welsh heb je dus weer 75% welsh pony's, maar Pepper zelf is vorig jaar gecastreerd en heeft de jaren daarvoor niet veel gedekt... Pjotr zelf heeft afgelopen jaren ook geen welsh merrie's of merrie's met veel welshbloed gedekt en vorig jaar alleen de mijne, dus ook daar zal je er geen van vinden ...
Veel fokkers die ook gestippelde pony's met zoveel welsh bloed fokken zijn er volgens mij niet, ik kan er zo echt geen bedenken... Alleen ikzelf dan . Dit is namelijk precies wat ik ook graag zie en waar ik me op aan het richten ben met mijn fokkerijtje.