moeder en vader springen veulen dressuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zindylover

moeder en vader springen veulen dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-15 11:37

halloo,

ik vond een paardje met de vader damiro f en de vadermoeder esprit de conquete volgens het internet zijn dit beiden springpaarden, het paardje is 6 jaar. Mijn vraag is nu kan met dit paardje nu verder in dressuur of beter niet ?

sorry als dit verkeerd staat :)

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 11:40

Waarom niet? Als jou paard dressuur goed kan, zegt de afstamming niets.

Wijziging: Je titel is trouwens heel verwarrend voor de vraag die je hebt. Misschien kan je het veranderen in dressuur doen met spring gefokt paard? ofzoiets.

Ketaki

Re: moeder en vader springen veulen dressuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 22:46

Er lopen best veel springgefokte paarden in de dressuurring.

vergeet hengsten als Contango, jazz en Ferro niet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:34

Een goed paard is een goed paard. Als het karakter goed is kan dat een boel compenseren in het exterieur. Er zijn legio voorbeelden van springen gefokte paarden die het in de dressuurring goed doen.
Beste voorbeeld is Salinero. Zijn volle broer liep ook in Athene op de spelen maar dan in het springen.

Celine_Mirte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:47

In principe kan elk paard de dressuur in, zolang het maar 'wil' :) je ziet genoeg paarden op dressuurwedstrijden die er het bloed niet naar hebben maar het puur op karakter doen. Andersom ook, heb een dressuur/tuig gefokt paard gereden dat bloedfanatiek werd van een hindernis..